هفتاد و هفتمین مراسم روز ملی پاکستان با حضور مقامات مختلف کشوری و لشکری و سفرا و مقام های خارجی مقیم ایران در هتل استقلال برگزار شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سفیر پاکستان در هفتادو هفتمین مراسم روز ملی پاکستان گفت: ایران و پاکستان در منطقه مواضع مشترکی دارند بنابراین تلاش های دو کشور در مسیر تقویت و تحکیم هرچه بیشتر روابط دو جانبه است.

آصف علی خان درانی در این مراسم با اشاره به ایام نوروز و تبریک به ملت ایران افزود: ما روز 23 مارس را به عنوان یک روز تاریخی، روزی که قطعنامه پاکستان در سال 1940 در آن به تصویب رسید، پاس می داریم. در چنین روزی مردم مسلمان جنوب آسیا با یکدیگر پیمان بستند تا موطن مستقلی را ایجاد کنند، جایی که در آن بتوانند براساس آرمان ها و باورهای مذهبی، فرهنگی و فکری خود زندگی کنند.

وی خاطرشان کرد: پاکستان یکی از بازارهای نوظهور است و اقتصاد آن رشد بیش از ٤ درصدی را تجربه می کند و رهبران ایران و پاکستان روابط خود را پیش برده و توسعه می دهند.

درانی ادامه داد: دو کشور پاکستان و ایران از هفت دهه روابط برادرانه نزدیک برخوردار هستند که این روابط در گذر زمان همواره مستحکم تر شده است. روابط ما بر پایه منافع، سنت ها، باور و میراث اسلامی مشترک استوار است. این روابط در سال های فراروی بیش از گذشته تحکیم خواهد یافت.

سفیر پاکستان در تهران یادآور شد: مفتخرم که بگویم کشور ایران و پاکستان همواره در کنار یکدیگر ایستاده اند. در سطح سیاسی، ما از روابط بسیار دوستانه ای برخوردار هستیم. تلاش های رهبران ما در مسیر تقویت و تحکیم هرچه بیشتر روابط دو جانبه در تمام زمینه ها است که رایزنی ها در سطح بالا میان رهبران دو کشور نشانگر این روابط است.

وی گفت: ما متعهدیم از چارچوبی که در حال حاضر موجود است برای توسعه روابط سیاسی، دفاعی، اقتصادی، فرهنگی و بازرگانی به نفع دو ملت بزرگ خود بهره گیریم.

درانی افزود: در ماه جاری ریاست مجلس سنا، مجلس ملی پاکستان و وزیر بازرگانی دیدارهای جداگانه ای را از ایران خواهند داشت و همچنین هیات مهمی از دانشگاه دفاع ملی نیز در این ماه جهت تعامل نزدیک با همتایان خود به تهران خواهند آمد.

سفیر پاکستان در تهران در ادامه سفر ماه گذشته حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری ایران به پاکستان را باعث تحکیم هرچه بیشتر روابط دو کشور دانست و گفت: رهبران دو کشور بر اجرای هرچه سریعتر توافق های قبلی از جمله تفاهم نامه برق، خطوط لوله گاز پاکستان و ایران و ایجاد کانال های موثر بانکی تاکید داشتند.

وی افزود: در این سفر تاکید شد که تجارت دوجانبه به سطح ٥ میلیارد دلار در چهار سال آینده برسد.

درانی در ادامه یادآور شد: به عنوان بنیانگذار سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، پاکستان و ایران در راستای انسجام هرچه بیشتر منطقه اکو با یکدیگر همکاری نزدیکی دارند که متعاقبا منجر به افزایش پیوندهای اقتصادی خواهد شد و از طریق ارتباط هرچه بیشتر، رویای کل منطقه را برای دستیابی به صلح و سعادت ممکن خواهد ساخت.

سفیر ادامه داد: کریدور اقتصادی چین و پاکستان و اعلام خواهر خواندگی بنادر گوادر و چابهار امیدوارم بتواند افق های جدیدی را در همکاری به نفع دو کشور و منطقه ایجاد کند.

وی یادآور شد: ایران و پاکستان در منطقه موضع مشترکی دارند و امیدوارم روابط ما بیش از پیش توسعه یابد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin