هیرویاسو کوبایاشی سفیر ژاپن در کشورمان در پایان مأموریت خود در ایران با بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران دیدار کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سفیر ژاپن در این دیدار ضمن اشاره به فضای مثبت و دوستانه روابط دو کشور، از تعمیق و گسترش هر چه بیشتر همکاری‌ها استقبال کرد.

کوبایاشی اجرای تعهدات کامل ایران که در گزارش نهایی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها تأیید شده است؛ شایان تقدیر دانست و در ادامه با ابراز امیدواری از روند انجام تعهدات ایران همچون گذشته، تمایل این کشور در گسترش همکاری‌ها در دیگر حوزه‌های صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای از جمله حوزه کشاورزی و پزشکی را اعلام داشت.

در ادامه این دیدار معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان ضمن تأیید روابط صمیمانه و تعامل میان ایران و ژاپن و اظهار امیدواری از اینکه آمریکا با درک بی‌نتیجه بودن فشارهای اقتصادی و سیاسی در سیاست‌های خود تجدید‌نظر نماید، خاطرنشان ساخت: ایران کشوری قوی با پیشینه تاریخی بالایی است و می‌تواند مشکلات را به خوبی پشت سر بگذارد.

کمالوندی افزود: در برجام ما به دنبال رفع نگرانی‌های طرف مقابل در عوض رفع تحریم‌ها بوده‌ایم و در صورتی که خواسته ما تأمین نشد این در حالی است که ما به طور کامل به تعهدات خود پایبند بوده و مانده‌ایم و ادامه داد: اما ادامه تعهدات از جانب ایران نیازمند آن است که طرف‌های دیگر برجام عزم جدی و عملی خود را برای تأمین منافع ایران نشان دهند.

لازم به ذکر است کوبایاشی که از آبان 1394 (اکتبر 2015 میلادی) عهده‌دار سمت سفیر ژاپن در تهران شد، در سال 1378 شمسی (1999 میلادی) نیز عهده‌دار ریاست بخش خاورمیانه دوم وزارت خارجه ژاپن بوده است و در آن زمان چندین بار به تهران سفر کرده بود.

وی استوارنامه خود را پنجم آبان 1394 تقدیم رییس جمهور حسن روحانی کرده بود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin