هیات نمایندگی کمیسرعالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان دیدار کردند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سیوانکا داناپالا رئیس و خانم فتحیا عبدالا معاون دفتر نماینده کمیسرعالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در تهران به همراهی جوزپه دیکارو رئیس دفتر فرعی کمیساریا در استان کرمان و همکاران اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان از پروژه های دشت زحمتکشان (خانه بهداشت، زایشگاه و مدرسه) بازدید کردند.

ضمن این بازدید جلسه ای در محل استانداری در رابطه با همکاری و رفع مشکلات پناهندگان با حضور حمید شمس الدینی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی برگزار شد.

در ابتدا شمس الدینی ضمن خوشامد گویی و ابلاغ سلام استاندار از مهمان نوازی مردم ایران و علی الخصوص مردم کرمان صحبت کرد و اظهار داشت تنوع آب و هوایی، اقلیمی باعث متمایز شدن این استان از سایر استانها شده و به همین علت استان کرمان پذیرای تعداد زیادی از اتباع افغانی می باشد که تا کنون به دید مهمان به آنها نگاه شده است.

وی افزود: در دین ما آمده کسی که صدای انسانی را بشنود و بتواند به او کمک کند و این کار را نکند مسلمان نیست و ما بر همین اصل و حس انسان دوستی مهمان نوازی کردیم. ولی حضور این مهمان ها برای ما هزینه های زیادی در بر داشته است.

شمس الدینی از جوزپه دیکارو و همکارانشان به خاطر همکاری با اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تشکر کردند و از سیوانکا داناپالا خواست که همانگونه که سفیر سازمان ملل در کشور ما هستند سفیر کشور ایران هم در سایر کشورها و مجامع بین المللی باشند و صدای ما را به دیگر جوامع برسانند.

شمس الدینی خاطرنشان کرد: قریب 10 درصد از جمعیت استان کرمان را افاغنه تشکیل داده اند که هزینه های زیادی در ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی به کشور ما تحمیل می کند و این خواسته عمومی مردم است و در همه مجامع از مسئولین می خواهند راهکاری برای ساماندهی و بازگشت پناهندگان به کشور خود در نظر بگیرند و ما نیز ملزم هستیم به فکر مردم خودمان نیز باشیم.

در این دیدار سیوانکا داناپالا از خدمات انجام شده در استان کرمان بویژه در زمینه آموزش و بهداشت تشکرکرد و اظهار داشت: با کمال افتخار می پذیرم سفیر ایران در مجامع جهانی باشم. در ژنو گفتم که داستان پناهندگان در ایران به جهان گفته نشده است که این کار را انجام می دهم، سعی می کنیم کمکهای بین المللی بیشتری برای ایران دریافت نماییم و از ایران بیشتر حمایت کنیم.

وی یادآور شد: من با کمال میل در مورد مسائل و مشکلات کرمان صحبت می کنم ولی نیاز به ابزار دارم و ابزار “اعداد و ارقام” می باشند و هر چه ما بیشتر آمار داشته باشیم می توانیم بودجه و کمکهای بیشتری طلب نماییم.

سیوانکا داناپالا در ادامه خاطرنشان کرد: برای آشنایی با مشکلات اتباع خارجی در ایران به همراهی دکتر کاظمی مدیر کل اتباع تهران سفری به مزرها خواهیم داشت تا از نزدیک مشکلات را بررسی کنیم و بتوانیم با اطلاعات کامل از ایران حمایت کنیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin