دکتر حسن روحانی در دیدار با سفیر جدید اکوادور، توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین را یکی از اصول اساسی سیاست‌ خارجی ایران اعلام کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی هنگام دریافت استوارنامه خرمن اورتگا آلمیدا سفیر جدید اکوادور در تهران، با اشاره به اینکه ایران و اکوادور نقطه نظرات مشترکی در بسیاری از مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی با هم داشته و دیدگاه دو کشور در زمینه ریشه معضلات و مشکلات جهانی مشابه است، گفت: مداخله قدرت‌های بزرگ و رویکرد یکجانبه‌گرایی از عوامل اصلی بی‌ثباتی در مناطق مختلف جهان است.

روحانی با تأکید بر ضرورت توسعه روابط جنوب – جنوب و فعال‌تر کردن سازمان‌های بزرگی مانند جنبش عدم تعهد، خاطر نشان کرد: ایران و اکوادور باید در راستای توسعه تقویت و تحکیم روابط و همکاری‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و علمی فی ما بین، تلاش کنند.

رییس جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی در توسعه روابط خود با اکوادور قایل نیست، افزود: امروز بخش خصوصی و شرکت‌های توانمند ایرانی آماده ارایه خدمات فنی – مهندسی در اکوادور در زمینه ساخت جاده و نیروگاه هستند و می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود، همکاری‌های دو کشور را در بخش‌های مختلف صنعتی و انرژی گسترش دهیم.

خرمن اورتگا آلمیدا سفیر جدید اکوادور نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس‌ جمهوری کشورمان، گفت: روابط ایران و اکوادور همواره روابطی دوستانه و رو به گسترش بوده و خواهد بود.

سفیر جدید اکوادور با اشاره به اشتراکات گسترده دو کشور در بخش‌های مختلف، بر تلاش در راستای گسترش و تحکیم مناسبات همه جانبه تهران – کیتو تأکید کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin