علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی با کیم سئونگ هو سفیر کره جنوبی در جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، رییس سازمان انرژی اتمی در دیدار سفیر کره جنوبی در تهران گفت: ایران علاقمند به گسترش همکاری ها در زمینه راکتورهای کوچک و نیروگاه های برق هسته ای است.

وی با بیان این که دیگر شک بین روابط ما با دیگر کشورها به پایان رسیده و نمی توانیم گذشته را تکرار کنیم، اظهار داشت: دو کشور ایران و جمهوری کره جنوبی مشترکات زیادی دارند.

رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: کره جنوبی تجربیات خوبی در صنایع مختلف داشته و مردم ما تصور خوبی از این کشور دارند.

صالحی به امنیت بالای ایران و ظرفیت هایی که در زمینه های مختلف از جمله در حوزه هسته ای دارد، اشاره کرد و گفت: ما علاقمند به گسترش همکاری در زمینه هایی همچون راکتورهای کوچک و نیروگاه های برق هسته ای بزرگ با روش های مختلف متضمن تامین اعتبار و همچنین تجهیزات پزشکی هسته ای پیشرفته در بخش سلامت و دیگر زمینه های صلح آمیز هستیم.

در این دیدار همچنین درمورد مسائل مورد علاقه طرفین گفت و گو و دو طرف بر تعمیق روابط و گسترش همکاری ها در زمینه های صنعتی، هسته ای و زمینه هایی که دارای ظرفیت هستند، تاکید کردند.

سفیر کره جنوبی در تهران نیز در این دیدار با بیان این که کره جنوبی کارهای زیادی در زمینه انرژی صلح آمیز هسته ای انجام داده است، اظهارداشت: برنامه جامع اقدام مشترک صفحه جدیدی برای همکاری ایجاد کرده است و انرژی هسته ای می تواند موتور برای جهش روابط دو کشور باشد.

وی افزود: کره جنوبی به این مسئله واقف بوده ودر نظر دارد از این فرصت استفاده کند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin