استاندار مازندران در دیدار با سفیر کره جنوبی گفت: کره جنوبی می‌تواند به راه‌اندازی خطوط کشتیرانی تفریحی مازندران کمک کند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، محمد اسلامی در دیدار با سفیر کره جنوبی در ایران در استانداری مازندران با اشاره به این که تقلیل رابطه ایران و کره در حد فروش کالای نفت، زیبنده روابط تاریخی و طولانی دو کشور نیست، یادآور شد: توسعه روابط استانی بین مازندران و کره جنوبی به تنوع مبادلات تجاری و توسعه همکاری ها کمک بزرگی می کند.

وی با بیان این که مازندران از استان های غنی و پرظرفیت ایران است و دریا و فضای سرزمینی مازندران دارای پتانسیل های قوی و فراوانی است، گفت: در راستای منافع مشترک، سرفصل های متنوعی برای توسعه مناسبات و تعاملات تجاری و اقتصادی وجود دارد.

اسلامی با اشاره به اینکه در این دور جدید مناسبات، توجه به چند سرفصل را برای تعامل با هم توقع داریم، تصریح کرد: آن چه امروز در مازندران به عنوان ظرفیت های تولیدی وجود دارد از سوی فعالان کره جنوبی برای تامین مایحتاج این کشور مورد توجه و مبادله قرار گیرد و اینها شامل کالا و خدمات و توسعه گردشگری می شود چرا که مازندران دارای طبیعت بکر و بی نظیری است و گردشگری طبیعت و دریا می تواند برای گردشگران کره ای بسیار قابل توجه باشد.

وی با بیان این که مازندران یکی از قطب های تولید مرکبات کشور ایران است، اظهارکرد: گل و گیاه، گیاهان دارویی و تزیینی مازندران یک فرصت بی نظیر است که کره جنوبی می تواند از این بازار استفاده کند.

استاندار با اشاره به این که صنایع مازندران می تواند با سرمایه گذاری مشترک شکوفا شود، خاطرنشان کرد: صنایع خودروسازی و کشتی سازی که مازندران در اختیار دارد می تواند با سرمایه گذاری مشترک متحول شود.

اسلامی، تصریح کرد: کره جنوبی می تواند در راه اندازی خطوط کشتی رانی تفریحی و توسعه آن در دریای مازندران کمک کند.

استاندار مازندران با بیان این که با توجه به وجود دو منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد و نوشهر در مازندران، کره جنوبی می تواند در سرمایه گذاری های مستقیم نیز مشارکت کند، افزود: تولید ماهیان خاویاری و خاویار، سایر محصولات باغی و کشاورزی و تبدیل برخی ظرفیت های صنعتی و اقتصادی دیگر با برند سازی از زمینه های خوب همکاری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی مملو از فرصت های اقتصادی و صنعتی است، گفت: ما در مقابل جریان بی ثبات کننده ای که در منطقه است بسیار هزینه داده ایم و کسی در دنیا به اندازه ایران اسلامی برای مقابله با بی ثباتی مبارزه نکرده و ایران سکوی آرامش و امنیت در منطقه است.

اسلامی با بیان این که احترام به مالکیت و پاسداری از حقوق سرمایه گذار در دین ما و قانون کشور ما تاکید شده است و در طول تاریخ ایران کسی به مالکیت و سرمایه تعرض نکرده است، ابراز کرد: مردم و دولت ما نسبت به مردم و دولت کره جنوبی همواره خاطره مثبت پایداری دارند و خیابان های سئول و تهران باید یکی قلمداد شوند و ما بطور جدی وارد تعاملات شویم.

استاندار مازندران با بیان این که ما بیشترین تمرکز را روی توسعه تولید و اشتغال داریم و از تاکیدات دولت ماست، گفت: ما نیروی انسانی تحصیل کرده فراوانی را در اختیار داریم، استان مازندران مقام نخست آی سی تی کشور را دارد، بالاترین ضریب نفوذ اینترنت را در کشور در اختیار داریم و برای کسب و کار و دادن تسهیلات لازم همواره آماده ایم.

اسلامی با اشاره به این که فرصت جنگل، کشاورزی، دامپروری و صنایع تبدیلی، صنعت طیور و فرصت دریا فرصت بی نظیری است که امیدوارم شما این ظرفیت ها را بخوبی ببینید تا کار را با جدیت آغاز کنیم، گفت: مازندران 40 شهرک صنعتی دارد که در توسعه مناسبات در این راستا ظرفیت مناسبی است.

سفیر کره جنوبی در این دیدار ضمن تقدیر از استاندار مازندران اظهار داشت: از دو سال پیش روابط ایران و کره توسعه پیداکرده است زیرا ایران به‌ عنوان کشور بزرگ در منطقه خاورمیانه نقش بزرگی را ایفا می‌ کند.

وی با اشاره به اینکه روابط خوبی بین ایران و کره جنوبی وجود دارد، افزود: برای توسعه روابط بین دو کشور باید برنامه ‌ریزی کرد و راهکارهای مناسب ارائه شود.

سفیر کره جنوبی در ایران با عنوان اینکه درزمینهٔ اقتصاد، سرمایه ‌گذاری و امکان خریدوفروش و فناوری باید برنامه ‌ریزی شود گفت: درزمینهٔ صنعت فقط در حوزه نفت تلاش‌ صورت گرفته است،ضرورت دارد در حوزه های دیگر صنعت نیز برنامه ریزی لازم انجام شود.

وی ادامه داد: برای توسعه روابط ایران و کره جنوبی، تعاملات شهرستان و استانی باید موردتوجه و تمرکز قرار گیرد و از این فرصت استفاده بهینه شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin