سفیر کره شمالی در تهران گفت: برای مقابله با سیاست های خصمانه آمریکا و دشمنان خود، در آینده نیروی بازدارنده مان را بیش از پیش گسترش خواهیم داد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، کانگ سام هیون سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری دموکراتیک خلق کره در آیین گرامیداشت شصت و هشتمین سالروز تاسیس این جمهوری که در هتل فردوسی برگزار شد با بیان اینکه پرزیدنت کیم ایل سونگ در 9 سپتامبر سال 1948 میلادی جمهوری دموکراتیک خلق کره برپا کرد اظهار داشت: پس از دیدار کیم ایل سونگ با حضرت آیت الله خامنه ای در زمان سفر وی به کره در ماه می سال 1989 روابط جمهوری دموکراتیک خلق کره با جمهوری اسلامی ایران در طول 30 سال اخیر از روند به رشد برخوردار بوده است.

سام هیون ادامه داد: کشور کره از زمان تاسیس خود تا امروز جهت دستیابی به سرافرازی ملت و دفاع از استقلال ملی، مقتدرانه مبارزه و برای حفظ ثبات آسیای شمال شرقی تلاش کرده است.

وی تصریح کرد: در این بین آمریکا و نیروهای وابسته اش با هدف از بین بردن کشور کره سلاح های هسته ای وسیع خود را در شبهه جزیره کره و اطرافش مستقر و هر ساله مانورهای نظامی متعددی را برگزار می کنند. در جهت مقابله با این سیاست و اقدامات خصمانه آمریکا و دشمنان و برای دفاع از استقلال و حاکمیت کشور ما در آینده نیروهای بازدارنده دفاعی خود را بیش از پیش گسترش خواهیم داد.

وی گفت: آمریکا ویران کننده صلح، ثبات و عامل اصلی درگیری های منطقه کره و خاورمیانه است. تحت هدایت خردمندانه کیم جونگ اون رهبر حزب و مردم کره همانند گذشته با خنثی کردن اقدامات دشمنان به مبارزات خود برای ساختن کشور سوسیالیست پررونق ادامه خواهیم داد.

کانگ سام هیون افزود: ما از اینکه ملت ایران، بعد از مذاکرات هسته ای، به لطف رهبری حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و جناب آقای حسن روحانی ریاست محترم جمهوری در زمینه های مختلف اقتصادی و فرهنگی به دستاوردهای بزرگ نایل گردیده اند بسیار خرسندیم.

سفیر جمهوری خلق کره گفت: با همکاری های نزدیک و گسترده ما روابط دوستانه دیرین با مردم ایران که در جبهه مشترک ضدامپریالیسم و آمریکا هستند را تحکیم و در صحنه های بین الملل از مواضع ایران فعالانه حمایت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: همچنان ما حداکثر تلاش خود را می کنیم تا روابط دوجانبه به کلیه عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی توسعه یابد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin