ویل پارکس نماینده صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در تهران با شجاعی کیاسری رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک،در این دیدار شجاعی کیاسری با قدردانی از نماینده یونیسف در تهران بدلیل برگزاری کارگاه آموزشی در مشهد گفت: این کارگاه آموزشی برنامه ریزی شده، علمی و منتهی به نتیجه مثبت و از نظر محتوائی و فضای برگزاری؛ از کارگاههای آموزشی موفق در ایران بود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور درباره درخواست یونیسف برای کمک به اجرای طرحهای مین زدایی با هدف جلوگیری از آسیب رسیدن به کودکان ساکن در مناطق مرزی ایران و عراق گفت: صندوق کودکان سازمان ملل باید درخواست کتبی خود را به دو کشور ایران و عراق ارائه دهد و پس از یک توافق 3 جانبه این اقدام عملیاتی شود ضمن اینکه بدلیل بروز آسیب های ناشی از انفجار مین در نقاط مرزی، جمهوری اسلامی ایران از این طرح استقبال می کند.

وی درباره پیشنهاد یونیسف برای خواهر خواندگی شهر اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک با شهرهای هم طراز در یکی از 4 کشور اسپانیا، چین، برزیل و روسیه گفت: سازمان همیاری شهرداری های کشور دارای پروتکل مشخص در این زمینه است و می توان بر اساس این پروتکل اقدام کرد. شجاعی کیاسری همچنین بر ارتقاء سطح همکاری های وزارت کشور با این صندوق با نگاهی توسعه محور تأکید کرد.

ویل پارکس نماینده یونیسف در ایران نیز با ابراز خرسندی از همکاری مرکز بین الملل وزارت کشور با دفتر یونیسف در تهران گفت: پیش نویس همکاری دو طرف برای 2 سال آینده در اختیار وزارت کشور قرار می گیرد و این همکاری با برگزاری تور مطالعاتی همکاران شما به کشور اسپانیا ادامه می یابد.

وی گفت: با همکاری دو طرف می توانیم مدل موفقی از طرحهای دوستدار کودک با هدف کاهش آسیب های ناشی از حوادث جاده ای ترسیم کنیم.

ویل پارکس همچنین از مرکز بین الملل وزارت کشور درخواست کرد ایده های خود را برای برگزاری کارگاههای آموزشی در ایران با هدف پیشبرد طرحهای توسعه ای با نگاه به کودکان ارائه دهند و همکاری های دو طرف بیش از گدشته تقویت شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin