بنیاد حسین اٌف سفیر آذربایجان در تهران با سلمان خدادادی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، خدادادی در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و ارتباطات تاریخی خوب میان مردم دو کشور مسلمان ایران و آذربایجان گفت: وجود اشتراکات فراوان فرهنگی و تاریخی و زبانی در دو کشور پشتوانه محکمی برای توسعه مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین است.

وی افزود: گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس ایران و آذربایجان می‌توانند به عنوان حلقه واسطه ارتباطات مردمی به گسترش مراودات کمک فراوانی نمایند.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – آذربایجان با تأکید بر توانمندی‌های صنعتی و تجاری در ایران افزود: بهره‌گیری از فرصت‌های فراوان اقتصادی و صنعتی در دو کشور می‌تواند به رشد مراودات اقتصادی و همکاری بخش‌های خصوصی در ایران و آذربایجان منجر گردد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تبلیغات رسانه‌های غربی و اظهار نظرهای برخی افراد مغرض در مسیر ارتباطات دو کشور را تلاشی بیهوده دانست و تصریح کرد: ایجاد اختلافات میان گروه‌های مذهبی از سیاست‌های همیشگی دشمنان دو ملت مسلمان ایران و آذربایجان می‌باشد که هوشیاری مقامات عالیرتبه دو کشور می‌تواند نقشه دشمنان را نقش برآب کند.

نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی در پایان بر ضرورت رفع موانع بانکی، تسهیل مراودات تجار دو کشور و اجرایی شدن هرچه زودتر پروژه‌های مشترک تأکید کرد.

در ادامه این دیدار بنیاد حسین اٌف سفیر آذربایجان در تهران ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران را ریشه‌دار و برادرانه دانست و گفت: مقامات سیاسی و پارلمانی جمهوری آذربایجان بر توسعه ارتباطات در عرصه های مختلف با جمهوری اسلامی ایران تأکید ویژه دارند.

سفیر آذربایجان در تهران بر ضرورت رایزنی های مستمر منطقه ای و بین الملل میان دو کشور در راستای برقراری ثبات در منطقه تأکید کرد و افزود: حضور کشوری قدرتمند مانند ایران در منطقه و همسایگی آذربایجان میتواند به تقویت صلح و برقراری آرامش در منطقه کمک فراوانی نماید.

در این دیدار بهروز نعمتی و قلی الله قلی زده نمایندگان مردم تهران و کلیبر در مجلس شورای اسلامی و از اعضا گروه دوستی پارلمانی ایران و آذربایجان بر ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی و تجاری و ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در دو کشور، توسعه صنعت توریسم و اهمیت لغو روادید فیمابین تأکید کردند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin