سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع دولت آمریکا به وزارت خارجه احضار و یادداشت اعتراضی ایران در خصوص صدور فرمان اجرایی اخیر ترامپ به وی تحویل داده شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع دولت ایالات متحده آمریکا توسط محمد کشاورز زاده مدیرکل آمریکا وزارت امور خارجه احضار و یادداشت اعتراضی جمهوری اسلامی ایران در خصوص صدور فرمان اجرایی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و اعمال محدودیت و برخورد تبعیض‌آمیز علیه شهروندان ایرانی برای سفر به آمریکا به وی تحویل داده شد.

وی افزود: در این دیدار صدور فرمان اجرایی رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به منظور اعمال محدودیت برای سفر شهروندان ایرانی به آمریکا به بهانه‌های واهی و تبعیض‌آمیز، غیر‌‌قابل قبول و مغایر با کنوانسیون‌های حقوق بشری و مفاد قرارداد 15 اوت 1955 حقوقی و کنسولی بین دو کشور اعلام و بر حفظ و صیانت از حقوق شهروندان ایرانی تاکید شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: در این جلسه به سفیر سوئیس یادآوری شد که مردم ایران خود طی دهه‌های گذشته مظلومانه قربانی گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا بوده و نه تنها در هیچیک از عملیات گروه‌های افراطی تروریستی حضور نداشته‌اند، بلکه در همه جوامعی که در آن اقامت نموده‌اند، به عنوان یکی از قانون مدارترین شهروندان و ساکنان قلمداد شده‌اند.

قاسمی در پایان اظهار داشت: سفیر سوئیس با اعلام این مطلب که از بازتاب فرمان اجرایی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در ایران مطلع است اعلام داشت مراتب را سریعا به وزارت خارجه آمریکا منعکس خواهد کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin