نخستین محموله کمک‌های بهداشتی دولت فرانسه با حضور سفیر فرانسه در تهران به مقامات وزارت بهداشت تحویل داده شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، فیلیپ تیبو، در حاشیه این مراسم درباره این کمک‌ها به خبرنگار ایرنا گفت: مقامات فرانسه با ارسال این کمک‌ها همبستگی خود را با دولت و ملت ایران نشان می‌دهند. این مشکلی است که محدود به مردم ایران نیست و ۷۰ کشور دیگر هم با آن درگیر هستند.

سفیر فرانسه در تشریح کمک‌های سه کشور اروپایی اظهار داشت: این محموله شامل اقلامی است که توسط مقامات ایرانی از ما درخواست شده بود و شامل دستگاه‌ها و کیت‌های مربوط به تست غربالگری و همچنین دیگر تجهیزات از جمله چکمه، لباس حفاظتی و دستکش برای پرسنل حوزه درمان است.

تیبو ادامه داد: این بخشی از کمک‌های فرانسه است. همچنین فرانسه، آلمان و انگلیس متعهدند از طریق سازمان بهداشت جهانی و دیگر سازمان‌های وابسته به سازمان ملل کمک‌های تکمیلی را به ارزش نزدیک به پنج میلیون یورو به ایران برای کمک به مبارزه با اپیدمی کرونا ارسال کنند.

وی خطاب به مبتلایان به ویروس کرونا و پرسنل حوزه درمان اظهار داشت: پرسنل حوزه بهداشت و درمان ایثارگرانه در حال مبارزه با این اپیدمی هستند و می‌خواهند این بحران را پشت سر بگذارند. ما بهبود مبتلایان به این بیماری را خواستاریم. همچنین همبستگی خود را با وزارت بهداشت ایران اعلام می‌کنیم.

این دیپلمات فرانسوی درباره اعزام هیات پزشکی برای مقابله با کرونا به ایران هم تصریح کرد: ما قاعدتا به درخواست‌های ایران پاسخ می‌دهیم. البته با پزشکان ایرانی نیز در ارتباط هستیم. انستیتو پاستور ایران با انستیتو پاستور فرانسه در ارتباط بوده و با یکدیگر در حال همکاری و تبادل نظر هستند.

تیبو افزود: به زودی هیاتی از سازمان بهداشت جهانی به ایران می‌آید که در آن پزشکانی از کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه در آن حضور دارند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin