مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به طرح‌های تجزیه‌طلبانه آمریکا در منطقه گفت: آمریکایی‌ها موفق به تشکیل اسرائیل دوم در منطقه نخواهند شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، علی‌اکبر ولایتی عضو تشخیص مصلحت نظام در دیدار با عدنان محمود سفیر سوریه در تهران گفت: دولت سوریه و شخص آقای بشار اسد نشان دادند که از حامیان مقاومت در منطقه بوده و تصور آمریکایی‌ها و سعودی که حامی تروریست هستند این است که می‌توانند ظرف چند هفته سوریه را شکست دهند ولی بیش از شش سال ملت و دولت سوریه با هدایت آقای بشار اسد توانستند در یک جنگ بین‌المللی موفق باشند و مقاومت کنند.

وی ادامه داد: آبروی خط مقاومت را دولت و ملت سوریه و شخص آقای بشار اسد در منطقه حفظ کرد و به برخی کشورهای منطقه نشان دادند که می‌توانند در برابر یک طرح شیطانی و بین‌المللی ایستادگی کرد.

این عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که ایران نشان داد که آنچه در عمل انجام می‌دهد با آنچه از ابتدای انقلاب به عنوان شعار حمایت از مقاومت بود، مطابق است و مغایرتی ندارد، افزود: بدون تردید دشمنی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در منطقه با شکل‌گیری جبهه مقاومت که از تهران شروع می‌شود و به یمن و دیگر کشورها سرایت کرده و هر روز هم بیش‌تر می‌شود، به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم که دولت و ملت سوریه در حفظ تمامیت ارضی کشور تلاش کرده و آن را حفظ خواهند کرد.

ولایتی با بیان این‌که حضور روزافزون آمریکایی‌ها در برخی مناطق شرقی و شمال شرقی سوریه به قصد ایجاد تجزیه است، افزود: آمریکایی‌ها این طرح را برای عراق هم دارند و عامل آنها در منطقه صهیونست‌ها هستند و آنها به دنبال تشکیل اسرائیل دوم هستند که موفق نخواهند بود.

این عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: همان طور که شکر خدا مقاومت در سوریه، عراق و یمن تا کنون موفق بوده، در برابر توطئه تجزیه هم پیروز خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی کشورها حمایت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: صحنه منطقه بسیار پیچیده است اما تکفیری‌ها، گروه‌های افراطی و حامیان آنان شکست خورده‌اند و همگی بر این مهم اتفاق نظر دارند و هر کس که سعادت منطقه را می‌خواهد در جهت وحدت و حفظ تمامیت ارضی و توان و ظرفیت کشورهای اسلامی منطقه گام برمی‌دارد. بی‌تردید مصلحت منطقه اتحاد و اتفاق منطقه است، هرچند که دشمنان تفرقه و تجزیه را دنبال می‌کنند اما اتفاق اتحاد محور مقاومت پیروزی‌های ارزشمندی را ایجاد کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: ورود به موضوعات تفرقه‌انگیز و جدایی‌طلبانه در منطقه در جهت منافع توطئه‌گران است و باید با هوشیاری جلوی این‌گونه اقدامات را گرفت.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با هوشمندی مسائل منطقی را هدایت کردند که اگر این گونه نبود شاهد پیروزی‌های ارزشمند در منطقه و شکست جریانات افراطی و تکفیری نبودیم و قطعاً این جریان مقاومت و پیروزی ادامه خواهد یافت.

همچنین در جریان این دیدار دکتر عدنان محمود سفیر سوریه در تهران گفت: از رهبر معظم انقلاب اسلامی که نقش موثری در پیروزی‌های منطقه داشتند و دارند باید تشکر و قدردانی نمود و همچنین پیگیری‌ها و تلاش‌های جنابعالی در خصوص موضوعات منطقه تشکر نماییم.

عدنان محمود همچین تصریح کرد: هجمه‌های دشمنان منطقه بر علیه جمهوری اسلامی ایران به دلیل موفقیت ها و پیروزی‌هایی است که به دست آمده و می‌دانند که ایران با تمام قوا در مقابل تروریست‌ها ایستادگی نموده‌اند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin