پیش‌نمایش نمایشگاه محسن وزیری‌مقدم، با نام «پروژه‌های تحقق‌نیافته» در محل اقامت سفیر ایتالیا در تهران برگزار شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، نمایشگاه «پروژه‌های تحقق‌نیافته؛ مجسمه‌های پویا از کوچک تا بزرگ ۱۳۴۷ تا ۱۳۹۷» از جمعه پیش‌رو (۵ آذر) در کارخانه آرگو با حمایت سفارت ایتالیا توسط بنیاد پژمان و بنیاد محسن وزیری‌مقدم و با کیوریتوری (نمایشگاه‌گردانی) هامون وزیری‌مقدم میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

این نمایشگاه به مجسمه‌های متحرک وزیری مقدم (۱۳۰۳ تا ۱۳۹۷) اختصاص دارد. هنرمندی که در ایران به دنیا آمد، در سنین جوانی به ایتالیا رفت و تحصیل کرد و بخش عمده‌ای از دوران هنری خود را گذراند.

جوزپه پرونه، سفیر ایتالیا در مراسم پیش‌نمایش نمایشگاه یادشده، محسن وزیری مقدم را هنرمندی بزرگ دانست که از جریان های هنری آبستره و طبیعت ایتالیا الهام گرفت.

وی افزود: وزیری‌مقدم مظهر عمق روابط فرهنگی موجود بین ایتالیا و ایران و تاثیرات هنری دوطرفه است.

این نمایشگاه شامل بیش از صد اثر حفظ شده توسط بنیاد محسن وزیری مقدم و شامل مجسمه، طرح برجسته و طراحی های ریتمیک است.

این آثار که طی سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۸ (۱۳۴۷ تا ۱۳۹۷) توسط وزیری‌مقدم خلق شده‌اند تاکنون هیچگاه تمام و کمال به نمایش در نیامده اند.

 مجسمه چوبی نمادین ساخته شده توسط وزیری‌مقدم در سال ۱۹۷۰ با فرم‌های انسان نگارانه و بازوهایی با قابلیت بازشدن بین ۳ تا ۴ متر، یکی از آثاری بود که در پیش‌نمایش نمایشگاه در محل اقامت سفیر ایتالیا به نمایش گذاشته شد.

در این رویداد همچنین فیلم مستند «محسن وزیری مقدم؛ دست‌ها در زمین» به نمایش درآمد. این مستند توسط سفارت ایتالیا در تهران و با همکاری هنرمندان ایرانی در قالب مجموعه‌ای به نام «از تهران تا رم؛ سفری همگام با هنر» تهیه شده و در شبکه های اجتماعی سفارت ایتالیا در ایران از جمله اینستاگرام سفارت در دسترس است‌.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin