وابسته تجاری و مشاور اقتصادی سفارت هلند در تهران ضمن تاکید بر گسترش همکاری هنرمندان ایرانی و اروپایی تصریح کرد: مبادلات فرهنگی، وجهه ایران را در اروپا ارتقا داده است.

به گزارش آوا دیپلماتیک، تاکو وسترهاوس در گفتگو با ایرنا ضمن تجلیل از اجرای ارکستر سمفونیک تهران در سی وسومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر افزود: هنرمندان ارکستر سمفونیک کار خود را بسیار عالی اجرا کردند.

وی ادامه داد: غبطه می خورم که چرا زودتر در جشنواره موسیقی فجر حاضر نشدم، بویژه اینکه «مارتینوس فن دن هوک» نوازنده هلندی پیانو و استاد دانشگاه های وین، روتردام و آمستردام نیز در اجرای ارکستر سمفونیک تهران مشارکت داشت.

وسترهاوس افزود: اجرای ارکستر سمفونیک تهران با رهبری شهرداد روحانی بسیار جالب و جذاب و نشان دهنده فرهنگ غنی ایرانی بود.

وی با بیان اینکه مدت دو سال است که در ایران به سر می برد در پاسخ به پرسش اینکه وضعیت فرهنگی و هنری ایران را چگونه ارزیابی می کنید، افزود: وضعیت فرهنگی و هنری ایران را خیلی خوب می بینم، فرهنگ و هنر در ایران به سرعت در حال پیشرفت است، بویژه اینکه مبادلات فرهنگی وهنری اخیر بین ایران و اروپا در زمینه های نقاشی و موسیقی خیلی بیشتر شده است.

تاکو وسترهاوس تصریح کرد: این مبادلات وجهه ایران را در میان اروپاییان بسیار بالا برده است.

این مقام هلندی همچنین سطح روابط میان تهران و لاهه را خیلی خوب و رو به جلو توصیف کرد و گفت: این روابط باید خیلی بیش از اینها شود.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت روابط فرهنگی و هنری میان ایران و هلند افزود: برای افزایش و تقویت این روابط، مبادلات و همکاری های بیشتر میان هنرمندان دو کشور در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری بسیار ضروری است.

وابسته تجاری و مشاور اقتصادی سفارت هلند افزود: این دلیل مهمی است برای اینکه دفتر اتحادیه اروپا در ایران گشایش یابد تا زمینه ها و شرایط لازم برای مبادلات گسترده فرهنگی و هنری میان ایران و اعضای این اتحادیه را فراهم کند.

تاکو وسترهاوس به آشنایی خود با سینمای ایران اشاره کرد و گفت: سینمای ایران بسیار خوب و پیشرفته است، اما از جزییات دقیق آن اطلاع خاصی ندارم.

وی در عین حال افزود: سینمای ایران از احترام خاصی در سطح بین المللی برخوردار است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin