دکتر اسد مجید خان، دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، در شهر جده با سمیر بکر دیاب، معاون دبیرکل سازمان همکاری اسلامی (OIC)، دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش آوا دیپلماتیک، در این نشست، طرفین پیرامون راهکارهای تحکیم و توسعه بیش از پیش همکاریهای نهادی میان اکو و سازمان همکاری اسلامی به تبادل نظر پرداختند.
محوریت این گفتگوها بر ارتقای هماهنگی میان سازمانهای منطقهای و فرامنطقهای در جهان اسلام (امت اسلامی) معطوف بود؛ امری که هدف از آن، ایجاد همگرایی و همافزایی فزاینده در مواجهه با چالشها و بهرهگیری از فرصتهای مشترک تبیین گردید.
هر دو مقام بر اهمیت پیشبرد ابتکارعملهای مشترک در حوزههای تجارت، اتصال منطقهای (ترانزیت)، توسعه پایدار و همکاریهای بشردوستانه تأکید ورزیدند؛ اقداماتی که در راستای تامین و پیشبرد منافع متقابل کشورهای عضو قلمداد میشود.
در پایان، طرفین بر تداوم رایزنیهای مستمر میان دبیرخانههای دو سازمان و نیز حفظ همکاریهای تنگاتنگ در قبال مسائل مورد اهتمام مشترک توافق نمودند.
این دیدار بار دیگر متبادرکننده و مؤید تعهد هر دو سازمان در جهت تعمیق شراکتهای دوجانبه با هدف پشتیبانی از صلح، ثبات و شکوفایی در سراسر منطقه بود.






