نشست مشترک محمد احمدی، مدیرعامل شرکت ملی پست، گریگور هاکوبیان، سفیر ارمنستان در ایران و  با هدف پیگیری روند اجرایی‌سازی تفاهم‌نامه همکاری‌های پستی دو کشور و بررسی راهکارهای توسعه تعاملات دوجانبه برگزار شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، در این نشست، دو طرف بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های لجستیکی، افزایش سطح همکاری‌های پستی و تسهیل تبادلات میان ایران و ارمنستان تأکید کردند.

محور اصلی گفت‌وگوهای این نشست، بررسی گام‌های عملیاتی برای تحقق مفاد تفاهم‌نامه همکاری‌های پستی ایران و ارمنستان بود که شهریورماه 1404 با هدف توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و اجتماعی میان دو کشور به امضا رسید.

در ادامه، راهکارهای بهبود فرآیند توزیع مرسولات پستی، تسهیل مبادلات الکترونیکی، کاهش هزینه‌های مرتبط با حقوق ترمینال و تعرفه‌های حمل‌ونقل زمینی و همچنین تبادل تجربیات و دانش فنی در حوزه سیاست‌گذاری‌های پستی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بر اساس توافق‌های انجام‌شده، طرفین بر توسعه خدمات لجستیکی جدید، افزایش حجم مبادلات پستی و فراهم‌سازی بسترهای مناسب‌تر برای فعالیت تجار و فعالان اقتصادی دو کشور تأکید کردند.

در این نشست همچنین مقرر شد همکاری‌های مشترک در حوزه خدمات پستی و لجستیکی با هدف تسهیل تجارت، افزایش سطح تعاملات اقتصادی و ارتقای کیفیت خدمات میان ایران و ارمنستان با جدیت بیشتری دنبال شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin