علی لاریجانی در دیدار با “جفری آوامز” سفیر انگلیس در تهران با اشاره به تحولات جاری در صحنه بین‌المللی و منطقه‌ای، تغییر رویکردها را در منطقه ضروری دانست.رییس مجلس شورای اسلامی در همین راستا بر ضرورت همکاری بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم و قاچاق موادمخدر تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران که همواره هزینه‌های سنگینی برای جلوگیری از قاچاق موادمخدر پرداخته است، آمادگی دارد در این خصوص با اتحادیه اروپایی همکاری کند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به مشترکات تهران و کشورهای عضو اتحادیه اروپا اشاره کرد و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری پیرامون مشترکات طرفین تاکید کرد.

لاریجانی در خاتمه رفت و آمدها و گفت‌وگوهای پارلمانی را در فرآیند توسعه مناسبات همه جانبه موثر دانست و تصریح نمود: بدون شک گفت‌وگوهای پارلمانی نقش بسزایی در فهم مشترک و گسترش مناسبات همه جانبه دارد و مجلس شورای اسلامی برای تقویت گفت‌وگوها و همکاری‌های پارلمانی با پارلمان اروپا و پارلمان‌های اعضای اتحادیه اروپایی آمادگی دارد.

در ادامه این دیدار “جفری آوامز” سفیر انگلیس در تهران نیز ضمن تبریک ریاست لاریجانی بر مجلس شورای اسلامی، اظهار امیدواری کرد که مناسبات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و انگلیس بیش از پیش گسترش یابد.

وی همچنین به منافع مشترک انگلیس و ایران در منطقه اشاره کرد و خواستار همکاری دو کشور در خصوص مبارزه با گسترش و قاچاق مواد مخدر گردید.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات آمریکا اظهار امیدواری کرد که تحولات جدیدی در منطقه ایجاد شود.

جفری آوامز در پایان خواستار رفع ابهامات و گسترش مناسبات میان لندن و تهران شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin