رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست تحریمی آمریکا علیه ایران همواره فرصتی برای توسعه جمهوری اسلامی ایران بوده است.

به گزارش آوا دیپلماتیک، حشمت الله فلاحت پیشه در دیدار سفیر صربستان با اشاره به روابط مثبت و رو به رشد میان جمهوری اسلامی ایران و صربستان در عرصه های مختلف گفت: روابط دوستانه و پایدار دو کشور پشتوانه محکمی برای ارتقاء سطح مناسبات در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه روابط پارلمانی فیمابین است.

وی با اشاره به تحولات منطقه بر لزوم همکاری های امنیتی و سیاسی دو کشور تاکید و تصریح کرد: رایزنی و گفتگوهای مستمر میان مقام های عالیرتبه سیاسی و پارلمانی ایران و صربستان پیرامون موضوعات منطقه ای و بین المللی می تواند به برقراری صلح و ثبات و امنیت پایدار در منطقه منجر شود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره با سیاست های ریاضتی و تحریمی آمریکا به عنوان فرصتی برای توسعه مواجه شده است، خاطرنشان کرد: فضای دیپلماتیکی که آمریکا با طرح حمله به جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده است صرفا فضای روانی است و نه عملیاتی که پایان آن مذاکره با پذیرش شرایط و قیود خاص جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن استقبال از سفر هیات پارلمانی صربستان به جمهوری اسلامی ایران نسبت به نتایج مثبت این رفت و آمدها از جمله افزایش همکاری ها و مناسبات دو کشور در عرصه های مختلف ابراز امیدواری کرد.

سفیر صربستان نیز در این دیدار گفت: صربستان علاقه مند به گسترش روابط دو جانبه و ارتقای سطح مناسبات با جمهوری اسلامی ایران است و در همین زمینه استفاده بهتر از ظرفیت های موجود بین دو کشور را خواستار شد.

دراگان تودوروویچ با ابراز خرسندی از سفر هیات پارلمانی صربستان به کشورمان بر اهمیت رفت و آمدهای میان مجالس دو کشور تاکید کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin