سفیر کره جنوبی در تهران از توسعه و تقویت همکاری‌های ایران و کره جنوبی در صنعت آب و فناوری‌های حکایت می کند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، “یون کانگ هیان” در جریان حضور و بازدید از هجدهمین نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب کشور، افزود: امروز در دنیا هیچ‌یک از کشورها در برابر معضل کمبود و تنش آبی مصون نیست؛ در برخی از کشورها این امر به صورت کمبود آب و خشکسالی و در برخی دیگر به صورت سیلاب و طغیان رودخانه‌ها بروز می‌کند.

وی با اشاره به مشکلات مربوط به کمبود آب در کشور کره جنوبی، ادامه داد: این معضل در مقایسه با سایر کشورها از جمله ایران کمتر بروز و ظهور داشته است؛ با این حال مدیریت منابع آب در کشور کره با دقت بیشتری انجام می‌شود.

سفیر کره جنوبی خاطرنشان کرد: مسئله مدیریت آب مسئله بسیار گسترده‌ای است و از مدیریت بارش‌های طبیعی مانند باران و برف تا آب‌های سطحی و فاضلاب، آب شیرین کن‌ها، تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و تولید برق را شامل می‌شود.

یون کانگ هیان با بیان اینکه حوزه‌های بسیار گسترده‌ای تحت تاثیر مدیریت منابع آب قرار دارد، گفت: بر همین اساس کشورهای ایران و کره جنوبی ظرفیت‌ها و حوزه‌های گسترده‌ای برای ایجاد همکاری در زمینه مدیریت منابع آب دارند.

سفیر کره جنوبی در تهران با اشاره به الگوی مدیریت منابع آب در کشور کره جنوبی، ادامه داد: مسئله مدیریت منابع آب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و در این زمینه نیازمند سرمایه‌گذاری‌های هنگفت به منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم است، این مهم اهمیت مداخله و مدیریت منابع آب را توسط دولت‌ها دوچندان می‌کند.

وی ضمن ابراز تمایل برای دریافت اطلاعات در حوزه مدیریت منابع آب و فناوری‌های مرتبط با آن در ایران اضافه کرد: بر همین اساس در نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران حضور یافتم.

یون کانگ هیان تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود در حوزه منابع آب در جهان این تاکید وجود دارد که حتی نباید یک قطره از آب را هدر داد.

وی بر لزوم بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و جدید برای مدیریت منابع آب تاکید و خاطرنشان کرد: فناوری‌های متعارف به میزان زیادی کارایی و کاربرد خود را از دست داده است، بر همین اساس در کره جنوبی از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان برای مدیریت منابع آب بهره‌مند هستیم، این مراکز بر توسعه فناوری‌های جدید و نو متمرکز هستند؛ در این زمینه نیز ظرفیت‌های همکاری زیادی بین ایران و کره جنوبی وجود دارد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin