در دیدار شهردار تهران با سفیر مکزیک بر اشتراک گذاری راه حل های ابتکاری دو پایتخت برای مواجه با چالش های شهری تأکید شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، پیروز حناچی شهردار تهران در دیدار با سفیر مکزیک با اشاره به علائق مشترک فراوان دو کشور گفت: شاید به دلیل شرایط اقلیمی و مشابهت های فرهنگی این علائق ایجاد شده است.

او با بیان اینکه مکزیکوسیتی یکی از کلانشهرهای بزرگ دنیاست، افزود: تهران و مکزیکوسیتی همواره در فهرست کلانشهرهای بزرگ دنیا قرار دارند؛هر دو شهر با مسائلی مثل تمرکز جمعیت مواجه هستند و گاهی راه حل های ابتکاری برای حل این مشکلات به کار گرفته می شود که لازم است این تجربیات به اشتراک گذاشته شود.

شهردار تهران با اشاره به بحران های ناشی از کرونا در سراسر جهان گفت: نکته مثبت کرونا آرام و خلوت شدن شهرهای بزرگ است که فرصتی برای بهره مندی بیشتر از زیبایی های شهر را فراهم می کند.

حناچی با اشاره به توسعه ۲۵۰ کیلومتری مترو تهران در سال های اخیر افزود: در تهران در ماه هایی با پدیده وارونگی هوا  مواجه می شویم و برای همین هم توسعه حمل و نقل عمومی و کنترل آلاینده ها در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.

وی با استقبال از همکاری های دو شهر در حل مشکلات ناشی از بحران کرونا گفت: تهران در حال حاضر موج چهارم کرونا را پشت سر می گذارد. واکسیناسیون در ایران آغاز شده است.

شهردار تهران با اشاره به این مطلب که ایران در تامین واکسن به دلیل تحریم ها موانعی داشته است گفت: در داخل کشور برای ساخت واکسن تلاش شده است. ایران صد سال در ساخت واکسن سابقه دارد. در مجموع به دلیل شرایط تحریمی سرعت واکسیناسیون رضایت بخش نیست.

در ادامه این دیدار گیرومو آلخاندرو پوئنته اوردوریکا، سفیر مکزیک با تاکید بر شباهت های تهران و مکزیکتوسیتی گفت: همزیستی بین افراد در کلانشهرها خیلی مهم است و مکزیک خواستار همکاری با تهران در این زمینه است. ترافیک، آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی می توانیم  از جمله موضوعاتی است که می تواند همکاری های خوبی بین دو کشور برقرار کند.

او با بیان اینکه تهران و مکزیکوسیتی هر دو زلزله خیز هستند، گفت: در مکزیک دانشگاهی مخصوص زلزله وجود دارد که می تواند با مراکز تحقیقاتی تهران همکاری کند.

اوردوریکا درباره وضعیت کرونا در مکزیک گفت: با توجه به جمعیت بالای مکزیک، کشور ما هم شرایط سختی دارد، اما از ۲۴ دسامبر واکسینه کردن مردم آغاز شده و تاکنون ۱۶ میلیون نفر در مکزیک  واکسن دریافت کرده اند از ماه آینده در نظر داریم افراد زیر ۶۵ سال را واکسینه کنیم و امیدواریم با واکسیناسیون تلفات این پاندمی کمتر شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin