وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با سفیر چین روابط دو کشور در عرصه بین‌المللی را راهبردی دانست و گفت: آماده مبادله هیات‌های کارشناسی هستیم.

به گزارش آوا دیپلماتیک، «محمد شریعتمداری» در دیدار با سفیر چین، گفت: سابقه دوستی طولانی بین ایران و چین است و تصور می‌کنیم که روابط دو کشور نه فقط در عرصه دو جانبه بلکه بین المللی هم می‌تواند یک رابطه راهبردی باشد.

وی با اشاره به مذاکرات رییس جمهور در حاشیه اجلاس شانگهای با مقامات چینی، گفت: این مذاکرات ارزشمند چراغ راهی برای ادامه همکاری‌هاست.

وزیر کار اظهار داشت: معتقدم برای توسعه روابط در سطوح عالی برنامه‌هایی خوبی تنظیم شده اما برای عملیاتی کردن آن نیاز به همکاریهای سطوح میانی داریم و براین اساس قالب‌های مختلفی برای همکاری مشترک میان دو وزارتخانه ایران و چین که در قالب تفاهم‌نامه امضا شده می‌تواند برقرار شود.

شریعتمداری تصریح کرد: همواره آماده مبادله هیات‌های کارشناسی برای اجرای مفاد تفاهم نامه‌های انجام شده هستیم و با توجه به نیاز مهارت‌افزایی کشور آمادگی داریم که همکاری های جدی تری با چین داشته باشیم .

در ادامه این دیدار سفیر جمهوری خلق چین در ایران نیز گفت: دوستی دو ملت بزرگ چین و ایران ریشه‌دار بوده و جاده ابریشم آنها را به هم پیوند داده است.

چانگ هوآ افزود: در سال‌های اخیر روسای جمهوری و مسولان عالی دو کشور با هم دیدار کردند و در سفر رییس جمهور چین به ایران بر تشکی کمیته راهبردی میان دو کشور تاکید شد.

وی با اشاره به توسعه همکاری‌های دو طرف از آمادگی کشورش برای گسترش همکاری خبر داد و گفت: مایلیم در زمینه کار و تامین اجتماعی با طرف ایرانی تبادل تجربیات داشته باشیم و همکاری‌های خود را در سازمانهای بین المللی مرتبط افزایش دهیم.

سفیر چین در ایران گفت: ایران در گذشته یک کشور مهم در مسیر جاده ابریشم بوده که امروز نیز یک شریک شایسته برای طرف چینی است و به عنوان سفیر جمهوری خلق چین در ایران موظفم توافقات بین مسولان دو کشور را اجرایی کنم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin