سفیر یمن در ایران گفت: مردم یمن با وجود رهبری حکیمانه، حماسه‌ها آفریده و برای آزادی انسان، دین و اسلام ایستادگی کردند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، ابراهیم محمد الدیلمی در اجلاس مجاهدان در غربت که به میزبانی سالن همایش‌های دانشگاه دامغان برگزار شد افزود: مردم یمن از پنج سال‌گذشته نبردی قهرمانانه بر دشمن داشتند که بدون شک نبرد و پایداری بی نظیری بود.

وی ادامه داد: یمن در جنگ تحمیلی خود، در برابر دشمنان صهیونیستی، آمریکایی و برخی کشورهای منطقه ایستادگی کرد.

الدیلمی اظهار داشت: یمن در سال‌های اخیر در محاصره و جنگ بود اما یمنی ها هر آنچه داشتند برای الگوسازی کشورهای عربی، اسلامی و مستضعفان جهان به نمایش گذاشتند.

وی افزود: یمن جنگید و ایستادگی کرد تا نشان دهد، اسلام دین عزت، کرامت و وحدت است نه دین خشوع و پیروی از ظالمان منطقه که همه دنیا این را فهمیدند.

الدیلمی بیان داشت: مردم یمن به گونه ای می‌جنگند که معتقدند این جنگ در برابر ظالمان، آزمایش الهی است.

وی اضافه کرد: یمن در کنار ایستادگی، همواره کوشیده است تا الگویی برای صلح و راه های مسالمت آمیز در سایه حفظ کرامت مردم یمن باشد.

سفیر یمن در ایران گفت: ایران همواره پشتیبان معنوی ما بوده است و هرگز ما را تنها نگذاشته است و ما نیز تلاش کردیم که در برابر تجاوز، از خود دفاع کرده و ایستادگی کنیم.

چهارمین اجلاس بزرگ مجاهدان در غربت با محوریت تجلیل از مجاهدت رزمندگان و خانواده های شهدا و ایثارگران در غربت و مقاومت اسلامی با حضور بیش از ۱۸۰ اندیشمند و فرهیخته از ۳۸ کشور جهان هم چنین خانواده های شاهد از کشور لبنان، سوریه، نیجریه و فلسطین در دانشگاه دامغان در حال برگزاری است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، خانواده شیخ زکزاکی در این اجلاس حضور پیدا کردند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin