رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دیدار با سفیر کوبا ضمن تاکید بر تداوم روابط سیاسی دو کشور خواستار تقویت روابط فرهنگی هنری بین دو پایتخت کوبا و ایران شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به همراه مهدی محمدی مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل این سازمان با ولادیمیر آندره گونزالس کسادا سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری کوبا در محل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دیدار کردند.

 صلاحی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر کشور کوبا با بیان اینکه رابطه دیرینه‌ بین دو دولت ایران و کوبا در سطح مناسبی قرار دارد، اظهار داشت: یکی از نکات مشترک دو کشور رسیدن به استقلال با یک انقلاب بزرگ و مقابله با استکبار بوده است، ضمن اینکه هر دو کشور رهبران بزرگی داشته‌ند.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به موضوع تحریم‌های اقتصادی افزود: تحریم برای دو کشور تحریم کننده و تحریم شونده منجر به بحران اقتصادی خواهد شد به ویژه در دنیای امروز که طرف تحریم‌کننده بیشتر متضرر می‌شود و این به لحاظ اقتصادی رویکرد عاقلانه‌ای برای کشور تحریم کننده نیست.

 وی با اینکه کشورهای تحریم کننده در نهایت با پی‌بردن به اشتباهات خود در خصوص کشور ایران پیشنهاد نشستن دور یک میز را مطرح کردند، تصریح کرد: ایران در تحریم‌ها از پیشرفت‌های زیادی برخوردار بوده و این موضوع با گردشی در شهر تهران قابل مشاهده است. اگر پروژه‌های انجام گرفته توسط مدیریت شهری و جوایز بین‌المللی شهرداری را در سال ۲۰۱۴ رصد کنید متوجه خواهید شد که همه در دوران تحریم انجام شده و هیچکدام در دوره قبل نبوده است.

 صلاحی اظهار داشت: در حال حاضر نیز دول استکباری تلاش دارند در دولت‌های اطراف ما با آتش تروریسم جنگ افروزی کنند بنابراین ایران و کوبا و همه کشورهای مستقل دنیا باید با تروریسم مبارزه کنیم.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر تداوم روابط سیاسی دو کشور افزود: روابط فرهنگی هنری بین ایران و کوبا باید تقویت شود و بعد مسافت نباید بهانه برای محدویت این نوع از روابط شود.

 وی با اشاره به اینکه ملت ایران سابقه روشن و خوبی از کشور کوبا دارد، ادامه داد: برگزاری هفته فرهنگی کوبا در تهران یا برگزاری هفته فرهنگی تهران در کشور شما باعث می‌شود تا دو کشور هر چه بیشتر با هویت و فرهنگ و هنرمندان یکدیگر آشنا شوند.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان با اعلام آمادگی شهرداری تهران برای همکاری دوسویه با کوبا، اظهار داشت: مسوولان شهرداری به ویژه شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در گسترش روابط بین دو کشور کوشا هستند و از آن استقبال می‌کنند.

 سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری کوبا نیز گسترش و تحکیم روابط بین دو کشور را دلیل درخواست این دیدار عنوان کرد و گفت: کشور ایران که به تازگی سالگرد انقلاب بزرگ خود را پشت سر گذاشته است و کوبا نیز پنجاه و ششمین سالگرد انقلاب خود را جشن گرفت هر دو انقلاب اهداف مشترک دارند و در یک سمت حرکت می‌کنند.

 ولادیمیر آندره گونزالس کسادا با اشاره به رفع تحریم‌ها اظهار امیدواری کرد تا روابط اقتصادی نیز همانند روابط سیاسی گسترش یابد تا از تجربیات شهرداری تهران در حوزه‌های مختلف استفاده شود.

 سفیر کوبا با اشاره به آشنایی مردم کوبا با تاریخ ایران و امام خمینی(ره) تصریح کرد: برای هر شخصی که برای اولین بار به ایران سفر می‌کند ثابت می‌شود که ایران به خاطر فرهنگ و تاریخ غنی توانست با تحریم‌ها مقابله کند.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از کارگردان‌های معروف ایرانی در کوبا در حال برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی است، گفت: می‌توانیم با پروژه‌های فرهنگی فاصله‌های فیزیکی را کم کنیم و با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، هفته‌های سینما و نمایشگاه‌های عکس روابط فرهنگی هنری دو کشور را تقویت کنیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin