وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با دراگا اشتامبوگ سفیر جمهوری کرواسی در تهران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، «سیدعباس صالحی» در این دیدار با تاکید بر تقویت روابط دو کشور گفت: این دیدار می تواند بر روابط دو جانبه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دو کشور کمک کند.

وی افزود: اراده خوبی از سوی رهبران دو کشور بر تقویت و گسترش روابط دو کشور وجود دارد و سفر رییس جمهور کرواسی به ایران و همچنین سفرهای مسئولان دو کشور به ایران و کرواسی نشان از توجه بر تقویت روابط میان دو کشور است.

صالحی خطاب به «سفیر کرواسی» ادامه داد: امیدوارم در دوره ماموریت شما در ایران روابط دو کشور بیش از پیش تحکیم یابد و در حوزه شعر نیز که شما فعالیت دارید می توان اقدامات مناسبی داشت. شعر هویت ایرانی است و می توان از این طریق نیز روابط دو کشور را تقویت کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر تمدید موافقتنامه فرهنگی میان دو کشور افزود: تمدید این موافقتنامه برنامه های آینده دو کشور در حوزه فعالیت های مشترک فرهنگی و هنری را روشن می کند و ما آمادگی این کار را داریم.

وی با اشاره به همکاری های علمی میان دو کشور نیز گفت: موضوعات علمی باید از زاویه زبان شناسی و باستان شناسی دنبال شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در زمینه ترجمه کتاب های کشور کرواسی و همچنین برگزاری نشست های علمی در این زمینه همکاری های لازم را می تواند داشته باشد.

 در این دیدار «دراگا اشتامبوگ» گفت: وقتی می خواستم به عنوان سفیر به کشور ایران مراجعه کنم به من گفتند به کشور تحریم های آمریکا می روی و من گفتم که به کشور شعر سفر می کنم زیرا معتقدم کلمات شعر از تحریم های اقتصادی و سیاسی قوی تر است.

سفیر جمهوری کرواسی در تهران افزود: با هدف تقویت روابط میان دو کشور ایران و کرواسی در این دیدار حضور یافته ام.

سفیر کرواسی در تهران ادامه داد: از اول ماه ژانویه سال ٢٠٢٠ ریاست اتحادیه اروپا بر عهده کرواسی خواهد بود و برای این بازه زمانی برنامه های فرهنگی و هنری را پیش بینی خواهیم کرد و می خواهیم نظرات فرهنگی و هنری ایران را نیز در این زمینه بدانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر گسترش و اعزام گروه های فرهنگی و هنری دو کشور تاکید کرد و گفت: در جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری کرواسی آمادگی حضور گروه های فرهنگی و هنری ایران را داریم.

سفیر کرواسی همچنین بر ترجمه کتاب های دو کشور به زبان های دو کشور و گسترش روابط دانشگاهی و علمی تاکید کرد.

یادآور می شود در این دیدار محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عباس خامه یار معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حضور داشتند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin