سفیر کره‌جنوبی گفت: در تلاش هستیم با رفع مسائل و مشکلات موجود، ارتباطات اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران را چون گذشته گسترش دهیم.

به گزارش آوا دیپلماتیک، یون چانگ هیان در دیدار اسدالله عباسی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره‌جنوبی با اشاره به اهمیت حفظ و توسعه مناسبات و همکاری‌های اقتصادی دو کشور اظهار داشت: کشورش در تلاش است تا با رفع مسائل و مشکلات موجود، ارتباطات اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران را همانند گذشته گسترش دهد.

وی افزود: نقش گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور در کمک به شناسایی و رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر ارتباطات اقتصادی فیمابین بسیار حائز اهمیت است.

سفیر کره جنوبی در این دیدار بر لزوم تحکیم و تقویت همکاری‌های فیمابین در عرصه‌های مختلف و مورد علاقه دو کشور تأکید کرد.

اسدالله عباسی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره‌جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به سابقه مناسبات دوستانه دو کشور گفت: ایران و کره جنوبی از ظرفیت‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف برخوردارند که باید با استفاده از آنها سطح مبادلات و همکاری‌های دو کشور را افزایش داد.

وی در ادامه با ابراز ناخرسندی از کاهش سطح مراودات اقتصادی دو کشور افزود: رفع موانع موجود در مسیر توسعه همکاری‌های فیمابین توسط مسئولان کره جنوبی، مورد انتظار مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، برخلاف قواعد بین‌المللی و محکوم است و نباید به هیچ کشوری اجازه داد تا مناسبات دوستانه و دیرینه دو کشور را خدشه‌دار کند.

عباسی در این دیدار از آمادگی گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی برای کمک به حل مشکلات و رفع موانع موجود در مسیر ارتباطات فیمابین خبر داد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin