پانگ سن در دیدار علاءالدین بروجردی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و چین، بر سیاست دولت این کشور در توسعه همکاری‌ها در بخش‌های گوناگون با ایران تاکید کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، به گزارش آوا دیپلماتیک، وی در این دیدار گفت: دیدارهای مستمر روسای جمهور دو کشور نشان دهنده عزم مقامات عالی رتبه چین و ایران با یکدیگر می‌باشد.

سفیر چین افزود: سیاست‌های غیر منطقی دولت آمریکا مانع از توسعه و گسترش مراودات میان چین و ایران نخواهد گشت.

وی اقدامات یکجانبه‌گرایانه آمریکا را نشان از روند نزولی این کشور دانست و اظهار داشت: چین و ایران با همراهی دیگر متحدان منطقه‌ای و بین‌المللی می‌توانند با اتخاذ تصمیمات درست و منطقی در برابر سیاست‌های سلطه‌‌‎گرایانه آمریکا رویارویی کنند.

پانگ سن بر اجرایی شدن توافقات و عملیاتی شدن پروژه‌های مشترک اقتصادی و تجاری میان دو کشور تاکید کرد.

علاالدین بروجردی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و چین نیز در این دیدار گفت: زمان آن فرا رسیده که کشورهای قدرتمند جهان بویژه چین در برابر زیاده‌خواهی‌ها و رفتارهای هنجارشکنانه ترامپ بیش از گذشته بایستند.

وی در این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات میان دو کشور افزود: سیاست راهبردی مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و چین بر توسعه و گسترش ارتباطات در عرصه‌ های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین می‌ باشد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و چین ادامه داد: مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی در این راستا استقبال و حمایت می‌کند.

وی با اشاره به سیاست‌ها و تصمیمات غیرمنطقی دولت ترامپ در موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای خاطرنشان کرد: مجموعه تصمیمات غیرعقلانی و نابخردانه ترامپ در نهایت به ضرر آمریکا منتهی خواهد شد.

بروجردی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از تصمیم دولت چین در خرید نفت از ایران افزود: ظرفیت‌های فراوانی در زمینه‌‌های انرژی، کشاورزی و صنعتی در دو کشور وجود دارد که باید از آن در راستای منافع ملی دو ملت بهره برد.

وی همچنین بر تبادل هیأت‌های عالیرتبه سیاسی و پارلمانی ایران و چین و رایزنی‌ها مستمر در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin