سفیر چین در ایران از نشست مشترک مدیران و نمایندگان ١٢ رسانه مهم کشورش با نمایندگانی از رسانه های ایران خبر داد.

به گزارش آوا دیپلماتیک؛ پانگ سن، سفیر چین در ایران به همراه های گانگ، رایزن فرهنگی مطبوعاتی این کشور با حضور در ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار وی با اشاره به سابقه طولانی روابط میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، همکاری های بین دو کشور را بسیار دوستانه و تاثیرگذار در منطقه و جهان توصیف کرد.

 پانگ سن، همچنین با اشاره به سفر قریب الوقوع رییس جمهور کشورش به ایران، از برنامه های متنوع این سفر خبر داد و گفت: با توجه به دیدگاه های مشترک دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه ای و بین المللی، این سفر می تواند نقطه عطفی در گسترش همکاری های مختلف بویژه همکاری های رسانه ای باشد.

 سفیر چین در ایران با بیان اینکه این کشور به استقلال و حاکمیت کشورهای مختلف اعتقاد دارد، تاکید کرد: معتقدیم ملت ها باید خودشان برای سرنوشت و آینده کشورشان تصمیم گیری کنند نه اینکه کشورهای دیگر تصمیماتی بر آنها تحمیل کنند.

 وی در ادامه افزود: برخی کشورهای غربی به خصوص آمریکا از توسعه و پیشرفت کشورهایی چون ایران و چین خرسند نیستند و با استفاده از ابزارهای رسانه ای قصد دارند چهره ای متفاوت و منفی از این کشورها نشان دهند.

 سفیر چین در تهران با تاکید بر افزایش همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف تجاری و بازرگانی، بر تقویت همکاری رسانه ای و فرهنگی با هدف بیان واقعیات دو کشور در سطح منطقه و جهان تاکید کرد.

 پانگ سن همچنین با تقدیر از حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دفاتر رسانه ای چین در ایران، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک، سطح همکاری های رسانه ای دو کشور گسترش یابد.

 وی همچنین از برگزاری نشست مشترک فعالان رسانه ای دو کشور در حاشیه سفر رییس جمهور چین به ایران خبر داد و گفت: جیانگ جانگو یو رییس نهاد اطلاع رسانی شورای دولتی چین به همراه نمایندگانی از ١٢ رسانه مهم چین به ایران می آیند تا ضمن دیدار و رایزنی با مدیران و فعالان رسانه ای در ایران به تبادل نظر در جهت تقویت روابط فرهنگی دو کشور بپردازند.

 سفیر کشور چین در ایران امضای تفاهم نامه همکاری رسانه ای دو کشور و برپایی نمایشگاه عکس “چین زیبا” در کتابخانه ملی را از دیگر برنامه های فرهنگی در حاشیه سفر رییس جمهور چین به کشورمان عنوان کرد.

 بنابراین گزارش، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار که صافی، مدیر کل رسانه های خارجی و معاونش نیز حضور داشتند، بر تقویت روابط رسانه ای دو کشور با توجه به مواضع مشترک در مسائل مختلف و پیشینه تمدنی و فرهنگی ایران و چین، تاکید کرد.

 حسین انتظامی سفر قریب الوقوع رییس جمهور چین به ایران را منشاء توسعه روابط و همکاری های فرهنگی – رسانه ای دو کشور عنوان و تصریح کرد: گسترش دیپلماسی رسانه ای برای ما اهمیت دارد چرا که در جهان امروز، ملت ها می توانند نقش موثری بر توسعه روابط کشورها ایفا کنند.

 وی با اشاره به حضور و فعالیت دفاتر ٥ رسانه کشور چین در ایران ابراز امیدواری کرد روابط رسانه ای میان رسانه های ایران و چین بیش از گذشته تقویت شود تا بر گسترش آشنایی مردم دو کشور نسبت به هم و ارائه تصویری واقعی و درست از ایران و چین به جهان بیش از گذشته موثر باشد.

 انتظامی توسعه همکاری های رسانه ای میان دو کشور را عاملی برای تقویت صنعت توریسم عنوان کرد و از برخی برنامه های اداره کل مطبوعات خارجی برای بهره برداری بیشتر از رسانه های چینی خبر داد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin