سفیر هندوستان در جریان سفر یک روزه خود به شهرستان مرزی بندر آستارا از پل ریلی و مرزی مشترک و راه آهن مرزی آستارای ایران و آستارای جمهوری آذربایجان بازدید کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سوراب کومار سفیر هندوستان در ایران به همراه همسرش و هئیت همراه از سفارت هندوستان در تهران، با حضور در محل احداث پل ریلی ۸۰ متری و سه دهنه مشترک آستارای جمهوری اسلامی ایران و آستارای جمهوری آذربایجان و راه آهن مرزی و همچنین محل احداث پایانه بار بازدید و از نزدیک در جریان امور این پروژه بین المللی قرار گرفت.

سفیر هندوستان در جمهوری اسلامی ایران طی این بازدید که با حضور علی خدایی مدیر کل راه آهن منطقه شمال غرب ایران و یونس رنجکش فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا صورت گرفت، با اشاره به اهمیت خط ریلی آستارا -آستارا، رشت و قزوین اظهار کرد: از طریق این خط ریلی پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتری، هندوستان به بندر هلسینکی در اروپای شمالی اتصال پیدا می کند و با اتصال راه آهن در حال احداث آستارا-آستارا به این خط ریلی زمان حمل بار کاهش یافته و هزینه حمل و نقل نیز پایین می آید.

وی با بیان اینکه با اتمام کامل راه آهن آستارا-آستارا و اتصال آن به راه آهن رشت – قزوین شاهد اتصال بنادر مهم دنیا از دریای خزر تا خلیج فارس به یکدیگر خواهیم بود، گفت: راه آهن آستارا-آستارا حلقه مهم اتصال کریدور شمال-جنوب است و روابط اقتصادی کشور های منطقه را تسهیل خواهد بخشید.

در این بازدید همچنین تصاویری از میزان پیشرفت مسیر ریلی قزوین -رشت توسط علی خدایی مدیر کل راه آهن منطقه شمال غرب کشور به سفیر هندوستان در ایران ارائه شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و مجاورت جمهوری آذربایجان قرار دارد و خط مرزی آن توسط یک رودخانه محلی به نام آستارا چای تعیین می شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin