سفیر مکزیک در تهران اعمال تحریم های بین المللی علیه ایران را عامل کاهش حجم روابط بین دو کشور دانست.

به گزارش آوا دیپلماتیک، اولیسس کانجولا گوتیئرس، سفیر مکزیک در ایران طی دیدار با علی اکبر فرازی معاون امور بین الملل اتاق ایران پیرامون سفر هیات های تجاری به مکزیک و ایران پیشنهاداتی را ارائه داد.

سفیر مکزیک در تهران، ضمن اشاره به پتانسیل های تجاری و گردشگری استان های گیلان و مازندران گفت: امکانات منطقه آزاد انزلی و ارتباط استان گیلان با کشورهای شمالی ایران می تواند به عنوان فرصت مناسبی برای ایجاد همکاری های مشترک بین بخش های خصوصی دو کشور باشد.

وی سفر قبلی وزیر امورخارجه این کشور به ایران و امضاء تفاهم نامه های تجاری و اقتصادی در شهریور ماه 93 را نقطه عطفی برای همکاری های آتی دو کشور ارزیابی کرد و افزود: بسیاری از شرکت های مکزیکی در گذشته در بخش های مختلف مانند لوازم خانگی، تامین لوله و دارو همکاری های گسترده ای با ایران داشتند.

سفیر مکزیک با اشاره به امضاء تفاهم نامه بین یکی از خودروسازان ایرانی و مکزیکی خاطرنشان کرد: تبادل هیات های تجاری و همچنین اطلاعات در خصوص نیازهای تجاری و موقعیت های اقتصادی بین دو کشور می تواند در توسعه مناسبات اقتصادی بین دو کشور نقش مهمی را ایفا نماید.

وی افزود: یکی از شرکت های مطرح مکزیکی در امر تهیه و توزیع نان به روش صنعتی آمادگی همکاری با ایران را اعلام کرده و از لحاظ سلیقه غذا و تهیه آنها دو کشور شباهت های بسیاری دارند و قطعا مردم ایران می توانند با غذاهای مکزیکی ارتباط خوبی برقرار نمایند.

در این دیدار علی اکبر فرازی معاونت امور بین الملل اتاق ایران ضمن اعلام آمادگی جهت دعوت و اعزام هیات های تجاری به مکزیک خاطرنشان کرد: اتاق ایران با فراخوان عمومی و ایجاد ارتباط با واحدهای تجاری فعال و مشتاق به تجارت با مکزیک، می تواند زمینه را برای دیدار و مذاکره بین بخش خصوصی دو کشور را فراهم آورد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin