در دیدار سفیر مکزیک با مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، دو طرف بر سر برپایی نمایشگاهی در کتابخانه ملی، توافق کردند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، امین عارف‌نیا در این دیدار، با اشاره به مشخصات و فعالیت‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی، خاطرنشان کرد: همکاری مستمر در حوزه کتابخانه و آرشیو ملی با کشورهای مختلف، در دستور کار ما قرار دارد.

وی افزود: در راستای دیپلماسی فرهنگی تلاش می‌کنیم در مبادله منابع و همکاری‌های مشترک فرهنگی، اقداماتی را انجام دادیم.

مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان اینکه به صورت مستمر و با برنامه ریزی که داریم نمایشگاه‌هایی را در جهان برگزار کردیم و میزبان نمایشگاه کشورهای دیگر در تهران هستیم، اظهار داشت:‌ ماه گذشته نمایشگاه بزرگی را در کتابخانه ملی چین برگزار کردیم و برگزاری نمایشگاه معرفی میراث ایران در کشورهای مختلف، در برنامه 2016 سازمان اسناد و کتابخانه ملی قرار دارد.

سفیر مکزیک نیز با بیان اینکه بین ایران و مکزیک علاقه خاصی در حوزه کتاب وجود دارد، تصریح کرد: علاقه مند هستیم آثاری را از نگاره‌ها و کلیشه‌های مکزیکی در محل کتابخانه ملی برگزار کنیم.

اولیسس کانچولا افزود: این آثار از جمله منابع مهم ما محسوب می‌شوند و جزو اولین فعالیت‌های مردم شناسی در مکزیک است.

کانچولا با بیان اینکه این آثار مربوط به زمانی است که اسپانیایی‌ها به مکزیک آمدند، گفت: از طریق همین نگاره‌ها است که می‌توانیم از زندگی اجتماعی مردم مکزیک اطلاعاتی به دست آوریم.

در ادامه عارف نیا با اعلام آمادگی برای برپایی این نمایشگاه در کتابخانه ملی، بیان کرد: در کنار این نمایشگاه، می‌توان فضایی را برای معرفی کشور مکزیک در نظر گرفت که می‌تواند برای مراجعان کتابخانه ملی جذاب باشد.

در پایان این دیدار پیش نویس تفاهم نامه همکاری بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و مکزیک، در اختیار سفیر مکزیک قرار گرفت.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin