سفیر فنلاند در ایران با اشاره به فعالیت حدود 60 شرکت فنلاندی در ایران تاکید کرد که شرکت های خارجی از وجود تحریم ها در ایران رنج می برند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سفیر کشور فنلاند به منظور راه اندازی و آغاز بکار شرکت مبل مرکزی به عنوان نماینده انحصاری هلدینگ تامیستوی کشور فنلاند به دماوند سفر کرده بود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت که این شهرستان پتانسیل ها و قابلیت های بسیاری دارد که می توان در موضوعات مختلف همچون آبخیزداری فعالیت های خوبی داشته باشد.

کیجو انشیو نوروانتو با اشاره به ساخت پایانه مسافربری چوبی در دماوند، گفت: ساخت پایانه مسافربری چوبی توسط شرکت سی.اف تامیستوی فنلاند در دماوند به صورت جدی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه کشور فنلاند دهه‌ها سال است در زمینه ساخت خانه‌های چوبی فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: ساخت خانه های چوبی علاوه بر اینکه ضدزلزله و مقاوم است، با توجه به اینکه این نوع سازه به عنوان تغییر کاربری اراضی کشاورزی محسوب نمی شود یک پتانسیل برای فعالیت است.

سفیر فنلاند با اشاره به فعالیت حدود 60 شرکت فنلاندی به طور مستقیم و غیر مستقیم در ایران، بیان کرد: امروز مایل هستیم که بدانیم چه کارهای دیگری می‌توان انجام داد و ما در سفارت از فعالیت‌های این شرکت‌ها حمایت می‌کنیم.

فرماندار شهرستان دماوند در این نشست گفت: سرمایه گذاری در بحث گردشگری و نگهداشت و مصرف آب از جمله موضوعات مهمی و اولویت دار شهرستان بود که در حضور نمایندگان کشور فنلاند مطرح شد.

مجید صفری با بیان اینکه دماوند فرصت‌های خیلی خوبی در حوزه خارجی برای سرمایه‌گذاری دارد، بیان کرد: نیازمند این هستیم که در بخش نگهداری و نحوه مصرف آب سرمایه گذاری کنیم که در این خصوص سفیر فنلاند اعلام آمادگی کرد تا موضوع را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: افرادی که در حوزه گردشگری و آب علاقه مند به سرمایه گذاری هستند، می توانند ما را حمایت کنند چرا که این مهم در راستای اجرای سیاست های دولت است و هیچ محدودیتی خاصی وجود ندارد.

صفری افزود: یکی از سیاست های ما این است که به منظور حفظ اراضی کشاورزی ساخت مسکن از حالت فلز و بتنی را خارج کرده و از چوب استفاده کنیم که همزاد طبیعت است و از لحاظ زیست محیطی و ایمنی برای شهرستان مفید است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin