سفیر فرانسه در ایران با تاکید بر تعهد دولت فرانسه به اجرای برجام از تحویل هواپیماهای ایرباس جدید در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سفیر فرانسه در چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران خاطرنشان کرد: تاکنون یک دستگاه هواپیمای ایرباس به ایران تحویل داده شده و به زودی هواپیماهای جدیدی نیز ارسال خواهند شد.

وی با بیان اینکه دولت فرانسه به اجرای برجام متعهد می ماند و به قول رئیس‌جمهوری ایران برجام یک توافقنامه برد-برد است خاطرنشان کرد: ما کاملا با برجام موافق هستیم و این مسئولیت تمام طرف‌های برجام است که باعث موفقیت آن بشود.

سفیر فرانسه در ایران ادامه داد: اطمینان می‌دهم که شراکت‌های آینده بین ایران و فرانسه در حوزه‌هایی چون راه‌آهن، فرودگاه، هواپیما و انرژی، کشاورزی، بهداشت و درمان اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: این همکاری‌ برای دو کشور ایران و فرانسه به معنی اشتغالزایی و ثروت‌زایی برای دو طرف خواهد بود و باید هر روز نشان دهیم که برجام پایدار خواهد ماند و به نفع همه است.

سفیر فرانسه در ایران اظهار داشت: در حوزه پتروپارس و نفت و گاز توافقنامه‌ای با شرکت ملی نفت ایران امضا کرده‌ایم تا فاز ۱۱ پارس جنوبی را گسترش دهیم.

وی افزود: ایران‌خودرو و پژو و همچنین سایپا و سیتروئن نیز به طور کامل همکاری‌های سرمایه‌گذاری در ایران را آغاز کرده‌اند و امیدواریم که ایدرو و رنو نیز به زودی توافقنامه سرمایه‌گذاری مشترک را امضا کنند.

وی تصریح کرد: پژو، سیتروئن و رنو ریسک سرمایه‌گذاری در ایران را پذیرفته‌اند و فعالیت‌های خوبی در ایران خواهند داشت. این سرمایه‌گذاری‌ها باعث اشتغالزایی در ایران شده و باعث می‌شود لغو تحریم‌ها به نفع مردم ایران باشد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin