سعود بن أحمد بن خالد البروانی، سفیر عمان در ایران از انجام بیش از 80 درصد مراحل اولیه انتقال نفت و گاز از قشم به صحار خبر داد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سفیر عمان در ایران طی نشست با مدیرعامل و مسئولان ارشد سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نزدیکی و مجاورت جغرافیایی بین کشور متبوعش و جزیره قشم، زمینه را برای افزایش مراودات در بخش های مختلف از جمله نفت، گاز و گردشگری فراهم کرده است.

وی از پایان تحریم های ایران طی 10 روز آینده به عنوان فرصتی به منظور افزایش تبادلات تجاری و سیاسی یاد کرد و افزود: آغوش باز وزیر امور خارجه ایران از گروه های اقتصادی عمان و برخورد شایسته آنان با سرمایه گذاران، نشان از امکان افزایش سطح سرمایه گذاری و تبادلات مختلف دارد.

سفیر عمان در ایران با اشاره به افزایش سطح مراودات سیاسی عمان با جمهوری اسلامی در دو سال گذشته، اظهار امیدواری کرد که سال جدید میلادی، سالی پررونق برای تجار و بخش خصوصی به منظور رونق اقتصادی باشد.

وی همچنین از سرمایه گذاری 13 میلیارد دلاری کشورهای خارجی در بندر صحار عمان خبر داد و افزود: سرمایه گذاری به منظور افزایش مناطق آزاد تجاری و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در این کشور ادامه دارد.

شهریور امسال یک هیات اقتصادی – تجاری عمان با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دیدار و در زمینه ایجاد خط مستقیم کشتیرانی عمان و قشم گفت و گو و رایزنی کرد.

در آن دیدار دوطرف در خصوص اعزام پزشک متخصص از قشم به عمان و همچنین ایجاد منطقه محصور معاملات بازرگانی تاکید کردند.

برگزاری نمایشگاه توانمندی ها، ایجاد بازارچه، تبادل استاد و دانشجو، عقد قراردادهای مشترک در زمینه های میراث فرهنگی، گردشگری و برگزاری تورهای فرهنگی، پزشکی و تفریحی بین قشم و عمان و بالعکس از دیگر موضوعاتی بود که دو طرف بر اجرای آن تاکید داشتند.

عمان در 60 کیلومتری جنوب جزیره قشم قرار دارد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin