“جولیو هاس” سفیر سوئیس در ایران طی سفر به بیرجند با استاندار خراسان جنوبی دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، “جولیو هاس” سفیر سوئیس در ایران طی دیدار با استاندار خراسان جنوبی در بیرجند، هدف خود را از سفر به این استان، ارزیابی توانمندی‌های خراسان جنوبی برای همکاری‌های دوجانبه عنوان کرد و گفت: امیدوارم در ملاقات با مقامات استان به جمع‌بندی خوبی از توانمندی‌های استان برسم.

وی ادامه داد: طرفدار ایران هستم و اعتقاد دارم پتانسیل‌های ایران در حوزه‌های صنعتی، اقتصادی، علمی و گردشگری بسیار زیاد است.

سفیر سوئیس در ایران با اشاره به اینکه روابط فردی پایه‌گذار روابط دوجانبه کشور است، افزود: ایران الگوی خوبی برای سایر کشورها است و این کار را بهتر از کشورهای اروپایی انجام می‌دهد.

وی ایران را جواهر صنعت گردشگری دانست و ادامه داد: گردشگران موفق از جمله گردشگران سوئیس دنبال ماجراجویی بوده که کشور ایران برایشان جالب است زیرا به کشورهای دیگر هم سفر داشته‌اند.

جولیو هاس با اشاره به اینکه در دولت روحانی صنعت گردشگری ایران ۳۰ تا ۴۰ درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: توریستی که اولین بار وارد ایران می‌شود به مناطق گردشگری مانند اصفهان می‌رود و گردشگران سوئیسی که تاکنون به این کشور سفر کرده‌اند همه مشتاق سفر مجدد به ایران هستند زیرا نحوه پذیرایی ایرانی‌ها از گردشگران بسیار خوب بوده و قابل مقایسه با سایر کشورها نیست.

وی تاکید کرد: اگرچه اولین توریست سوئیسی هستم که به بیرجند سفر می‌کنم اما مطمئنم با جاذبه‌های این استان، آخرین توریست نخواهم بود.

سفیر سوئیس در ایران با بیان اینکه معتقدم ایران در حال حاضر تنها از ۵۰ درصد پتانسیل‌هایش استفاده می‌کند، گفت: توریست‌های خارجی از جمله توریست‌های سوئیس با خیال راحت به ایران سفر می‌کنند چون می‌دانند به خوبی از آنها پذیرایی می‌شود و این تجربه خوب موجب تجربه‌های بعدی برای آنان خواهد شد.

جولیو هاس با اشاره به اینکه سوئیس می‌تواند در برخی زمینه‌ها نقش اول را داشته باشد، اظهار داشت: سوئیس خطری برای کشوری نیست و تلاش می‌کنیم تا روابط ما با کشور ایران گسترش یابد.

وی یادآور شد: سوئیس ایران را باور دارد و معتقد است که این کشور راه درست انتخاب کرده و تضمین می‌دهیم برخی نگرانی‌های جامعه بین‌المللی در مورد ایران کم خواهد شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin