سفیر سابق پاکستان در جمهوری اسلامی ایران در آستانه روز جهانی قدس با تاکید بر پایان یافتن بی‌عدالتی‌های علیه ملت فلسطین، گفت: معامله قرن تنها با هدف توسعه اشغالگری‌ها و قدرت دهی به رژیم صهیونیستی طراحی شده است.

به گزارش آوا دیپلماتیک، آصف علی‌خان دورانی، دیپلمات ارشد سابق پاکستان که سال‌های طولانی در ایران به عنوان سفیر و همچنین معاون سفارت در تهران فعالیت می‌کرده است، در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: طرح به اصطلاح معامله قرن چیزی جز چراغ سبز برای صهیونیست‌ها جهت افزایش دامنه اشغال سرزمین‌های فلسطینی نیست.

وی تاکید کرد: بی‌عدالتی باید از هر نقطه جهان از جمله فلسطین اشغالی پایان یابد. تکمیل راه حل تاسیس دو کشور تنها راه حل رسمی برای حل مسئله فلسطین خواهد بود.

دورانی افزود: نیروهای اشغالگر در فلسطین سعی در تداوم تحمیل خواسته‌های خود دارند و آنان برای معامله قرن که یک نقشه کامل برای توسعه طلبی است، بیش از گذشته قدرت نمایی می‌کنند.

وی با اشاره به رنج و مشقت پیش روی ملت‌های مظلوم جهان از جمله مسلمانان فلسطین و کشمیر، بر لزوم پایان اشغالگری و بی‌عدالتی در سرتاسر جهان تاکید کرد.

سفیر سابق پاکستان در ایران افزود: باید گام عملی برای آزادسازی بیت المقدس انجام شود و این مهم بدون وحدت واقعی جهان اسلام امکان پذیر نیست اما متاسفانه ما امروز شاهد چنین چیزی نیستیم در حالی که مسلمانان باید برای ثبات و رفاه امت اسلامی باید در مسیر اتحاد و همبستگی گام بردارند.

پاکستان از جمله کشورهایی است که هر سال آیین‌های ویژه روز جهانی قدس از جمله راهپیمایی در شهرهای مختلف این کشور برگزار می‌شود و گروه‌های سیاسی و مذهبی این کشور امسال نیز با وجود وضع حاکم ناشی از شیوع ویروس کرونا، مصمم به برگزاری مراسم ویژه قدس و تدارک برنامه‌های مجازی در روزهای آینده هستند.

پاکستان که با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک ندارد، پیشتر نیز در جریان حملات وحشیانه نیروهای صهیونیستی به غزه، بارها این جنایت ضدانسانی را محکوم کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin