عضو هنرمند مرکز فرهنگی‌هنری شیرین‌سو به همراه مربی خود جایزه مسابقه بین‌المللی نقاشی رومانی را از سفیر این کشور دریافت کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، خانم میرلاکارمن گرکو سفیر جمهوری رومانی در آیینی که در محل سفارت این کشور در ایران برگزار شد، از برگزیدگان پنجمین مسابقه بین‌المللی نقاشی با حضور مسئولان کانون، برندگان و خانواده‌های آنها قدردانی کرد.

سفیر رومانی در این مراسم با بیان اینکه مسئولان رومانی از اینکه کودکان ایرانی حضوری فعال در مسابقات جهانی به‌ویژه مسابقه نقاشی رومانی داشته‌اند خرسند هستند، گفت: کودکان هنرمند ایرانی سفیران اصلی ایران در جهان خواهند بود و این نوید خوبی برای آینده هر کشوری است.

میرلاکارمن گرکو افزود: من از مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکر می‌کنم که با همکاری و تلاش خود آثار کودکان را از سراسر ایران جمع آوری و برای مسابقه نقاشی رومانی ارسال کردند.

وی تصریح کرد: باید در این میان از والدین و مربیان این هنرمندان کوچک نیز قدردانی کرد که با تلاش خود استعداد این کودکان را به سمت شکوفایی هدایت کرده‌اند.

سفیر رومانی گفت: از اینکه با مجموعه کانون آشنا شدم خیلی خوشحال هستم و امیدوارم بتوانیم یک مسابقه نقاشی در ایران با حضور تمامی کودکان برگزار کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که هنرمندان ایرانی در سال آینده نیز در این مسابقه شرکت کنند و حتی بتوانند به عنوان سفیران ایران به کشور رومانی سفر کنند.

میرلاکارمن گرکو در پایان از علاقه خود به بازدید از کانون پرورش فکری گفت و تصریح کرد: امیدوارم شرایط بازدید از کانون و آشنایی با این مجموعه بزرگ فراهم شود.

در ادامه جعفر گودرزی نماینده کانون پرورش فکری در این مراسم گفت: کانون جز نهادها و سازمان‌هایی است که وظیفه و اهداف و ماموریتش ایجاد امکانات لازم برای رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان و کمک به شکوفایی استعداد و بروز خلاقیتشان است. کانون و مرغک آن در تمام دنیا شناخته شده است و کمتر مجموعه ای در دنیا وجود دارد که چنین ظرفیت و پتانسیلی را دارا باشد.

گودرزی تصریح کرد: کانون با ۱۰۰۰ مرکز فرهنگی هنری در سراسر کشور میزبان کودکان ایرانی است تا بتواند در پرورش نسلی دغدغه مند و آگاه و پر از شور و امید نقشی ارزنده داشته باشد. همچنین تعامل با تمام نهادها و سازمانهای بین المللی و کشورهای دنیا که با کانون اهداف مشترکی دارند از وظایف کانون است که انجام می‌شود.

وی افزود: ما معتقدیم زبان هنر، زبان مشترک تمام ملت‌ها است و هنر نقاشی هم یکی از تاثیرگذارترین هنرهاست که با روح ‌جان انسان در ارتباط است و می تواند نقشی سازنده و بی بدیل در روح و جان کودک و نوجوان داشته باشد.

گودرزی تاکید کرد: کودکان ایرانی یکی از با استعدادترین و خوش ذوق ترین کودکان دنیا هستند و معتقدیم سرمایه‌گذاری روی آنها نه تنها هزینه نیست بلکه متضمن آینده ای پویا و سراسر نور و روشنی و امید برای کشورم عزیزمان است و هر کشوری که قدم در مسیر توسعه گذاشته و یا می خواهد بگذارد قععا و بدون تردید در ابتدا باید روی فرهنگ و کودک و نوجوان خود برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری کرده باشد و نتایج این مهم هم به وضوح در کشورهایی که با چنین تفکری قدم در راه توسعه گذاشته اند قابل مشاهده است.

گفتنی است در این مراسم برگزیدگان مسابقه جهانی رومانی دیپلم افتخار و مدال خود را از سفیر رومانی دریافت کردند.

یادآوری می‌شود «کیمیا پوررضایی» ۹ ساله از کانون بهبهان استان خوزستان، «آنیسا جافری» ۷ ساله از کانون خرم‌آباد استان لرستان، «فرشته عبدی» ۱۲ ساله و «حدیثه عالمی» ۱۰ ساله هر دو از کانون شیرین‌سو استان همدان، «الناز خدابخشی» ۱۰ ساله از کانون چرمهین استان اصفهان، «نگین یارعلی» ۱۴ ساله از کانون داران استان اصفهان، «نیکو جنتی» ۱۲ ساله از کانون ملک‌شهر استان اصفهان، «ستایش نصوحی» ۱۱ ساله از کانون مبارکه استان اصفهان، «نیروانا روستایی» ۱۰ ساله از کانون اهواز استان خوزستان و «بیتا جدی» ۱۰ ساله از کانون انگوت استان اردبیل، از مسابقه بین‌المللی رومانی نشان طلا و دیپلم افتخار دریافت کردند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin