سعود بن احمد البروانی سفیر جدید عمان در ایران با حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار و استوارنامه خود را تقدیم کرد.به گزارش آوا دیپلماتیک، حسن روحانی در دیدار با سفیر جدید عمان با ابراز خرسندی از توسعه روزافزون روابط میان ایران و عمان به عنوان دو کشور همسایه، دوست و برادر، گفت: ایران و عمان در منطقه ای بسیار حساس و استراتژیک قرار گرفته و به خوبی توانسته اند با همکاری امنیت را در منطقه توسعه دهند.
رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه تاکنون توافقات خوبی میان دو کشور به انجام رسیده، خاطر نشان کرد: امروز در عرصه بین المللی شرایط مناسبی به وجود آمده که دو کشور می توانند از آن در راستای توسعه روابط و مناسبات در زمینه های مختلف به ویژه تجاری و مالی استفاده کنند.
روحانی همچنین افزود: با توجه به اعتماد سطح بالایی که میان رهبران دو کشور وجود دارد، همکاری های ایران و عمان می تواند علاوه بر توسعه روابط دو جانبه در جهت افزایش ثبات در منطقه هم تاثیر گذار باشد.
رییس‌جمهوری با بیان اینکه امروز منطقه از اختلافات، افراطی گری و تروریسم رنج می برد، اظهار کرد: متاسفانه برخی کشورهای منطقه به دلیل شدت اختلافات و درگیری ها به سمت ویرانی کامل می روند و کشورهایی نظیر ایران و عمان که امروز از امنیت و ثبات برخوردارند باید این امنیت و ثبات را در منطقه توسعه دهند.
سعود بن احمد البروانی سفیر جدید عمان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از انتصاب به عنوان سفیر در جمهوری اسلامی ایران و تقدیم استوارنامه به رییس جمهوری با ابلاغ سلام های گرم سلطان قابوس به رهبری معظم انقلاب و رییس جمهوری اسلامی کشورمان گفـت: دولت عمان علاقمند است روابطی روز به روز گرمتر و عمیق تر با ایران در همه حوزه های سیاسی اقتصادی و فرهنگی داشته باشد.
سفیر جدید عمان در تهران با اشاره به اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و عمان در تمامی زمینه ها از جمله سیاسی و دیپلماتیک در سطح بسیار خوبی قرار دارد، اظهار امیدواری کرد روابط اقتصادی عمان نیز تا حد و اندازه روابط سیاسی دو کشور ارتقاء یابد.
سعود بن احمد البروانی در ادامه گفت: ایران نه تنها همسایه ای خوب بلکه برادر عمان است و روابط دیرینه عمان و ایران گواهی بر این ادعا است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin