سفیر ایتالیا در ایران گفت: تصویری که از جمهوری‌ اسلامی ایران در فضای بین‌المللی انعکاس یافته با واقعیت‌های درون این کشور متفاوت است.

به گزارش آوا دیپلماتیک، جوزپه پرونه در دیدار با استاندار قزوین گفت: تصویری که از ایران در فضاهای بین‌المللی وجود دارد بسیار متفاوت‌تر از واقعیت‌های درونی آن است و درست برعکس اخبار منتشر شده، ایرانی‌ها مردمانی بسیار میهمان نواز و خونگرم هستند.

وی، تصویر سازی‌های صورت گرفته علیه ایران را نیازمند ترمیم دانست و اظهار داشت: با همکاری‌های بیشتر بین دو کشور ایران و ایتالیا می‌توان فضای ایجاد شده را تا حدود زیادی اصلاح کرد.

پرونه به ظرفیت‌های گردشگری ایران و ایتالیا اشاره و یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های موجود گردشگری بین دو کشور که متاسفانه تاکنون نیز مورد غفلت قرار گرفته، می‌توان برنامه‌ریزی مناسبی را برای تقویت آن به عمل آورد.

سفیر ایتالیا در ایران، قزوین را منطقه‌ای صنعتی دانست که همواره در حوزه‌های مختلف با کشورهای اروپایی نیز روابط اقتصادی دارد و تصریح کرد: روابط این استان با ایتالیا ریشه در ایام گذشته داشته و به طور قطع نیز در آینده شاهد توسعه این روابط خواهیم بود.

پرونه خاطرنشان کرد: در بازدید از یک نمایشگاه در تهران، محصولات تولیدی این استان را مشاهده کردیم و همین مسئله ما را ترغیب کرد تا از نزدیک ظرفیت و توانمندی‌های این منطقه صنعتی و گردشگری را از نزدیک ببینیم.

هدایت‌الله جمالی‌پور در دیدار با جوزپه پرونه، اظهار داشت: ایران همواره متعهد بوده تا تعهدات بین‌المللی خود را به درستی انجام دهد و هم اکنون نیز اصرار دارد تا سند مذاکرات ۱+۵ توسط طرف‌های اروپایی و آمریکایی اجرایی شود.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاران ایتالیایی به خوبی از میهمان نوازی ایرانیان خبر دارند که این مساله در کنار بازار بکر ایران باعث شده تا فعالیت‌های چشمگیری را در کشور از سوی ایتالیا در حوزه صنعت و خدمات شاهد باشیم.

استاندار قزوین با تاکید بر حمایت‌ ایتالیا از ایران، یادآور شد: از کشور ایتالیا می‌خواهیم موضع خود را در حمایت از جمهوری اسلامی حفظ کند که این مساله بدون شک با حضور فعال سرمایه‌گذاران آن کشور در ایران تبلیغات سوء و منفی سایر کشورها را در فضاهای بین‌المللی خنثی می‌کند.

جمالی‌پور با اشاره به روابط دیرینه ایران با ایتالیا، خاطرنشان کرد: بدون شک نقش استان قزوین در این بین بسیار پررنگ بوده تا جایی که امروز شاهد خواهرخواندگی شهر پروجا ایتالیا با قزوین هستیم.

وی به ظرفیت‌های قابل توجه حوزه تجاری این استان نیز اشاره و تصریح کرد: قزوین می‌تواند به لحاظ نزدیکی به کشورهای اروپای شرقی، ترانزیت و بازار کشورهای حوزه CIS را در اختیار ایتالیا قرار دهد.

استاندار قزوین با اعلام آمادگی همکاری فعالان اقتصادی این استان با کشور ایتالیا با در نظر گرفتن شرایط ویژه، افزود: این در حالی است که قزوین از ظرفیت‌های اقتصادی و علمی قابل قبولی برخوردار بوده که می‌تواند مورد توجه همکاری‌های بین این دو کشور نیز باشد.

این مقام عالی استان از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به عنوان بستری مناسب در جهت ایجاد مناسبات علمی برای دانشجویان ایتالیایی یاد کرد و اظهار داشت: از جنابعالی درخواست داریم تا با بازدید از آثار تاریخی این شهر خاطرات خوبی را برای خود به یادگار بسپارید و امیدواریم این مساله زمینه‌ساز رونق گردشگری آن کشور با استان قزوین باشد.

بازدید از اماکن تاریخی و صنعتی و نشست با مسئولان حوزه گردشگری استان از جمله برنامه‌های سفر سفیر ایتالیا به استان قزوین است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin