احمد نصیرنور، سفیر افغانستان در ایران از تلاش خود جهت تمدید ویزا‌های رو به اتمام افغان‌ها را در ایران خبر داد.

سفیر افغانستان در ایران در رابطه با تمدید ویزای افغان‌هایی که در طرح ساماندهی آنها ویزا گرفته بودند و مهلت ویزاهای آنها رو به اتمام است، عنوان کرد: رایزنی‌ها، صحبت‌ها و تماس‌ها برای تمدید این ویزاها ادامه دارد و قرار است هیات عالیرتبه‌ای از افغانستان به ریاست دکتر انوری، وزیر امور مهاجرین وارد تهران شود که بررسی این موضوع هم جزیی از دستور کار او خواهد بود.

احمد نصیرنور در مورد خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و ایجاد امنیت توسط نیروهای افغان در کشور گفت: اگر دخالت‌های خارجی در کشور قطع شود و تروریست‌ها پایگاه‌های امنی در خارج نداشته باشند و دستگاه‌های تولید تروریسم که از بیرون تولید و آنها را به افغانستان می‌فرستند قطع شود بدون شک این کشور می‌تواند ازپس مسوولیت‌های امنیتی و دولتی خود برآید.

نصیرنور با بیان اینکه نباید دخالت‌ها در افغانستان همانند گذشته ادامه پیدا کند، خاطر نشان کرد: در این صورت باز هم تروریست‌ها پیروز نخواهند شد ولی چالش‌ها و مشکلات همچنان ادامه خواهد یافت و حتی به فراتر از افغانستان‌ هم سرایت پیدا می‌کند.

سفیر افغانستان در ایران در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد گفت‌وگو‌ها با طالبان عنوان کرد: برخی از چهره‌های طالبان هستند که با دولت به طور مرتب در تماس هستند ولی با طالبانی که در بیرون کشور هستند هنوز مذاکرات چندانی صورت نگرفته است. قرار بود برای آغاز گفت‌وگو‌ها دفتری در قطر باز شود که متاسفانه گشایش این دفتر مطابق شرایط و مذاکرات صورت نگرفت و در نتیجه گفت‌وگو‌ هم تاکنون صورت نگرفته است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin