سفیر اسلواکی در تهران گفت: گشایش خط اعتباری 100 میلیون یورویی در سفر اخیر مقامات اسلواکی حاکی از حمایت این کشور نسبت به گسترش سرمایه گذاری در ایران است.

به گزارش آوا دیپلماتیک، لوبومیو گلیان، سفیر اسلواکی طی دیدار با سیدمهدی فرشادان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران-اسلواکی با مثبت ارزیابی کردن روابط دو کشور گفت: امیدواریم با رفع تحریم ها و حل مشکلات بانکی شاهد گسترش بیش از پیش روابط دو کشور باشیم.

وی با اشاره به نقش و جایگاه ایران در منطقه از افزایش رفت و آمدهای سیاسی به ویژه ارتباطات بیشتر میان گروه های دوستی پارلمانی دو کشور استقبال کرد.

سیدمهدی فرشادان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران-اسلواکی با اشاره به ارتباطات خوب میان ایران و اسلواکی گفت: ارتباطات خوب میان ایران و اسلواکی از زمان استقلال این کشور، بستری مناسب برای ارتقای سطح مناسبات فیمابین در عرصه های گوناگون است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران-اسلواکی رفع موانع موجود از جمله تسهیل در صدور ویزا را عامل مهمی در توسعه روابط دوجانبه دانست.

فرشادان در ادامه با اشاره به چشم انداز مثبت روابط دو کشور عنوان داشت: افزایش همکاری های دو کشور به ویژه در دوره پسابرجام نشان از حسن نیت طرفین برای ارتقای سطح مناسبات فیمابین است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی و به ویژه گروه دوستی پارلمانی ایران-اسلواکی از هرگونه اقدامی در جهت استفاده از ظرفیت های موجود برای تحکیم و تقویت همکاری های دوستانه فیمابین حمایت می کند.

نماینده مردم سنندج در ادامه گفت: با توجه به ظرفیت های بالای دو کشور در جهت ارتقای سطح مبادلات تجاری-صنعتی فیمابین لازم است اهتمام لازم در این زمینه توسط دستگاه های مسئول در دو کشور صورت گیرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران-اسلواکی در پایان نسبت به کاندیداتوری دبیرکل مجمع عمومی سازمان ملل از سوی اسلواکی ابراز خرسندی و موفقیت کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin