“فرنادو اریو” سفیر اروگوئه در کشورمان با “علاءالدین بروجردی” رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار سفیر اروگوئه حملات گسترده و وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه غزه را کشتار و نسل‌کشی بی‌رحمانه و هولوکاستی جدید خواند و افزود: این حملات نشانه‌ ضعف و ناتوانی و اضمحلال رژیم اشغالگر قدس است.

بروجردی در ادامه افزود: سه هفته مقاومت و پایداری مردم بی‌دفاع غزه در مقابل حملات وحشیانه و همه‌جانبه رژیم صهیونیستی که با استفاده از همه امکانات مدرن نظامی و حمایت پاره‌ای کشورهای غربی به ویژه آمریکا به کشتار زنان و کودکان در غزه پرداخته است، این رژیم را در آستانه شکست سنگین نظامی – سیاسی دیگری قرار داده است.

وی با اشاره به ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابله با حملات موشکی حماس و انزجار و محکومیت وسیع اعمال ددمنشانه اشغالگران قدس توسط افکار عمومی جهان، خاطرنشان کرد: حوادث غزه چهره جنایت‌کار و ناتوانی رژیم صهیونیستی را آشکار کرد.

بروجردی در بخش دیگری از سخنانش از روند رو به رشد مناسبات ایران و اروگوئه در زمینه‌های گوناگون ابراز خشنودی کرد و افزود: امکانات و توانایی‌های گسترده‌ی علمی، صنعتی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران ظرفیت عظیمی برای توسعه و گسترش روابط فیمابین ایجاد کرده است.

وی در ادامه نقش پارلمان‌های دو کشور را برای ارتقاء و تعمیق مناسبات دو کشور موثر و با اهمیت خواند و تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی از گسترش روابط دو کشور در تمامی زمینه‌ها حمایت می‌کند.

در این دیدار “فرنادو اریو” سفیر اروگوئه در کشورمان نیز در این دیدار توسعه و تقویت همکاری‌های با ایران را در همه زمینه‌ها برای کشورش مهم خواند و افزود: اروگوئه خواستار توسعه و تحکیم روابط همه‌جانبه با ایران است.

وی با اشاره به بحران غزه وضعیت کنونی این منطقه را غیر قابل تحمل دانست و گفت: اروگوئه حمله به مردم غیر نظامی و بی‌دفاع غزه را محکوم می‌کند و خواستار توقف هر چه سریع‌تر درگیری‌ها است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin