طی دیدار سفیر ارمنستان در ایران و مدیرعامل خانه هنرمندان دو طرف بر ضرورت همکاری فرهنگی و هنری بیشتر میان دو کشور تاکید کردند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، در ابتدای این دیدار، مجید رجبی‌معمار با اشاره به تاریخ و فرهنگ کهن کشور ارمنستان، گفت: همواره میان ایرانی‌ها و ارامنه، دوستی مسالمت‌آمیزی برقرار بوده و میان دو ملت از دیرباز اشتراکات فرهنگی بسیاری وجود دارد.

او ادامه داد: سال گذشته در سفری که به ارمنستان داشتم، با تعدادی از هنرمندان و مسئولان فرهنگی دیدار و گفت‌وگو داشتم و در این سفر از موزه‌ها و مراکز فرهنگی دیدن کردم و با بخشی از فرهنگ و هنر این سرزمین آشنا شدم. ارمنستان از جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و هنری بالایی برخوردار است.

رجبی‌معمار خاطرنشان کرد: یکی از اهداف خانه هنرمندان ایران در سال‌های اخیر، گسترش تعاملات فرهنگی و هنری با کشورهای دیگر در قالب برگزاری هفته‌های فرهنگی و هنری و برپایی نمایشگاه‌های تجسمی بوده است.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران افزود: خانه هنرمندان یکی از مراکز فرهنگی و هنری معتبر ایران در عرصه بین‌المللی است که از ظرفیت و امکانات خوبی برای برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی و هنری برخوردار است.

سفیر ارمنستان در ایران نیز با اشاره به سابقه روابط فرهنگی میان دو کشور، گفت: در سال‌های گذشته، روابط دو کشور همواره دوستانه بوده است که ریشه‌های آن را باید در تاریخ و فرهنگ مشترک دو ملت جست‌وجو کرد.

آرتاشس تومانیان در ادامه افزود: ایران کشوری است که از پیشینه کهن و تمدن دیرپا برخوردار است و ارمنستان نیز به‌عنوان یکی از همسایگان ایران، از تمدن و فرهنگ غنی برخوردار است که متاسفانه طیف وسیعی از مردم ایران نسبت به فرهنگ و تمدن ارمنستان آشنایی دقیقی ندارند.

سفیر ارمنستان با اشاره به برگزاری هفته فیلم ارمنستان در خانه هنرمندان ایران، گفت: از یک سال پیش، برنامه‌های مربوط به برگزاری هفته فیلم‌های معاصر ارمنستان در سینما هنر و تجربه را پیگیری می‌کنیم و به‌زودی شاهد برگزاری این هفته در خانه هنرمندان ایران هستیم و پس از خانه هنرمندان ایران این فیلم‌ها در شیراز و مشهد نیز اکران خواهند شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin