سفیر اتریش در تهران گفت: کشور ایران در 2 سال گذشته پیشرفت زیادی در ارائه خدمات مختلف اجتماعی به مهاجران خارجی و فراهم کردن دسترسی آنها به امکانات مختلف داشته است.

به گزارش آوا دیپلماتیک، اشتفان شولتز در حاشیه کنفرانس ‘پژوهش در زمینه مهاجرت، چالش ها و تشریح راه حل ها’ در اصفهان افزود: ایران، پذیرای تعداد زیادی از مهاجران می باشد و تا کنون خدمات خوبی به آنها ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه بیشتر این مهاجران بویژه از افغانستان در زمینه های کارگری فعالیت می کنند، تصریح کرد: بازار کار ایران بیشتر در این زمینه به روی مهاجران باز است.

شولتز با اشاره به اینکه 2 کشور اتریش و ایران، شباهت های بسیاری درباره پدیده مهاجرت دارند، خاطرنشان کرد: ما هم به همین نسبت و حتی شاید بیشتر، مهاجر خارجی در کشورمان داریم و لازم است تجربه های یکدیگر را در این زمینه به اشتراک بگذاریم.

وی با بیان اینکه حدود 30 هزار ایرانی در اتریش زندگی می کنند که بیشتر آنها به عنوان دانشجو وارد این کشور شدند، گفت: در سال 2016 حدود یکهزار و 600 دانشجوی ایرانی در دانشگاه های این کشور تحصیل می کردند.

این کنفرانس با همکاری و حضور مسوولان و کارشناسان اتحادیه اروپا و کارشناسان و استادان دانشگاه های کشورمان در قالب طرح ‘افق 2020، برنامه کاری برای تحقیق و نوآوری'(HORIZON 2020) و با توجه به اهمیت موضوع مهاجرت و با هدف اجرای طرح های مشترک پژوهشی بین دانشگاه ها و مراکز علمی ایران با اتحادیه اروپا در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

اتحادیه اروپا برنامه افق 2020 را با هدف ارتقای سطح علمی و توسعه فناوری در قالب طرحی 6 ساله از سال 2014 تا 2020 میلادی در دست اجرا دارد که بیش از 80 میلیارد یورو برای آن در نظر گرفته شده است.

مهاجرت به معنای جابه‌جایی مردم از مکانی به مکانی دیگر برای کار یا زندگی است، مردم بطور معمول بدلیل دور شدن از شرایط یا عواملی مانند فقر، بیماری، مسائل سیاسی، کمبود غذا، بلایای طبیعی، جنگ، بیکاری و کمبود امنیت یا برای رسیدن به آموزش بهتر و درآمد بیشتر، مهاجرت می کنند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin