سفیر اتریش در تهران گفت: اتریش ۱۰۰ میلیون یورو طرح اقتصادی در بخش آب و فاضلاب و آبیاری قطره‌ ای در کشور ایران در دست اجرا دارد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، اشتفان شولتس در دیدار با علیرضا آشناگر استاندار سمنان افزود: همزمان با سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری ایران به اتریش در سال گذشته تفاهم ‌نامه‌های مختلفی در بخش‌های مختلف اقتصادی بین ۲ کشور به امضا رسید که اتریش برای اجرای این طرح‌ها متعهد است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز استان سمنان در حوزه آب و اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، اتریش حاضر به سرمایه‌گذاری در این استان است.

سفیر اتریش در تهران ادامه داد: اتریش از دهه‌های گذشته در علوم مختلف پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و این کشور حاضر به تعامل‌های دوسویه با ایران است.

شولتس تصریح کرد: ساخت دو شرکت دانش محور نیروگاه بزرگ خورشیدی توسط متخصصان اتریشی از دستاوردهای مهم این کشور است و اتریش حاضر به اجرای طرح‌های از این دست در استان سمنان است.

وی اضافه کرد: اعتماد و دوستی ملت‌های ایران و اتریش بسیار قابل توجه است و در سال‌های گذشته بیش از ۱۳۰ برنامه فرهنگی با موضوعات مختلف در این ۲ کشور برگزار شده است.

سفیر اتریش در تهران گفت: اتریش خواهان سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل و قطعه سازی در سمنان است و همکاری‌های خوبی بین دانشگاه سمنان و با دانشگاه های اتریش وجود دارد.

علیرضا آشناگر در این دیدار با گفت: خروج یک طرفه آمریکا از توافقنامه بین‌المللی برجام برای جامعه جهانی بسیار تلخ است.

وی خاطر نشان کرد: اعمال فشارهای اقتصادی علیه ایران جواب نمی‌دهد و به یقین ملت ما به سلامت از این رویکردهای خصمانه آمریکا عبور می‌کند.

استاندار سمنان ادامه داد: اتحادیه اروپا به رسالت خود مبنی بر تکریم توافق‌های بین المللی پای بند باشد و با آمریکا در اعمال تحریم‌ها علیه ایران همراهی نکند.

آشناگر اضافه کرد: اتریش یکی از کشورهای متمدن اروپا است و پیوند این کشور با ایران بسیار عمیق و گسترده است.

وی تصریح کرد: مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان سمنان بسیار قابل توجه بوده و سرمایه‌گذاران اتریشی می توانند در بخش صنعت، کشاورزی، معدن، گردشگری و دیگر بخش‌های اقتصادی در سمنان سرمایه گذاری کنند.

استاندار سمنان افزود: برخورداری سمنان از امکانات ریلی و هوایی مزیت مهم برای توسعه اقتصادی است و با فعالیت ۲ هزار واحد تولیدی، سمنان یکی از استان‌های صنعتی ایران به شمار می آید.

اشتفان شولتس سفیر اتریش در تهران به همراه کریستف گراب مایر رایزن اقتصادی سفارت اتریش در ایران به منظور بررسی و شناخت ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری سمنان، در قالب سفر یک‌روزه به این استان سفره کردند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin