سفیر هند در ایران ضمن اشاره به حضور 6000 تا 7000 هزار دانشجوی ایرانی در هند خواستار تقویت ارتباطات دانشگاهی دو کشور شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سائوراب کومار، در دیدار با فرماندار بیرجند، با بیان این مطلب افزود: از کشور هند نیز تعداد 2000 نفر دانشجو در ایران مشغول به تحصیل بوده که 1500 نفر دانشجو در تهران و قم، همچنین500 نفر در مشهد تحصیل می کنند.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات و تحریم‌ها ما رابطه خود را با ایران قطع نکرده و امیدواریم بتوانیم در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تجاری روابط خود را با استان شما افزایش دهیم.

سفیر هند در تهران تصریح کرد: نخست وزیر هند ماه آینده همراه با تجار و فعالان هندی به ایران خواهد آمد که امیدواریم نقطه عطفی برای دو کشور باشد و خراسان‌جنوبی نیز از این دیدار بهره‌مند شود.

وی با اشاره به قراردادهایی که بین این دو کشور امضا خواهد شد، خاطرنشان کرد: توسعه بندر چابهار، ایجاد مسیر ترانزیت و راه آهن و مناطق آزاد تجاری از جمله قراردادهایی خواهد بود که به امضا این دو کشور خواهد رسید همچنین باید در تقویت روابط مردم با مردم بیشتر از گذشته تلاش شود.

سفیر هند در تهران با اشاره به توسعه بند چابهار که ورودی مشترک بین ایران و هند است، تصریح کرد: مراحل اجرای توسعه بندر چابهار در حال اجرا و بررسی بوده همچنین مسائل فنی آن بزودی برطرف شده و فاز اول راه‌آهن سراسری (چابهار به زاهدان) و فاز دوم آن (زاهدان به بیرجند) بزودی انجام خواهد شد.

کومار یادآور شد: راه ارتباطی افغانستان با چابهار که خراسان جنوبی در این مسیر قرار گرفته، امنیت را در این منطقه بیشتر کرده و باعث توسعه کشور افغانستان نیز شده است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin