سفیر جدید فرانسه در ایران ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس‌ جمهور از اراده این کشور برای اجرای سریع توافقات میان دو کشور خبر داد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی هنگام دریافت استوارنامه فرانسوا سنمو، سفیر جدید فرانسه در ایران به اشتراک فرهنگی و روابط دیرینه دو ملت و دولت اشاره کرد و اظهارداشت: روابط دو کشور بزرگ ایران و فرانسه با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های گسترده ای که از آن برخوردارند باید در همه حوزه های اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی و منطقه ای ارتقا و تعمیق یابد.

وی با تشریح توافق های گسترده ای که در جریان دیدار رسمی خود از پاریس حاصل شد، افزود: اسناد بسیار مهمی برای گسترش روابط دو کشور امضا شد که اجرای سریع آنها از جمله در حوزه مبادلات بانکی، مسیر توسعه و تحکیم همکاری ها بویژه میان بخش های خصوصی دو کشور را هموارتر می سازد.

رئیس جمهوری در ادامه به موضوع ضرورت تقویت پایه صلح و ثبات در منطقه پرداخت و تاکید کرد ایجاد شرایط آرام در منطقه بویژه در سوریه و عراق به نفع دو کشور خواهد بود. روحانی اظهارداشت: ایران و فرانسه با توجه به توانمندی های خود می توانند نقش مهمی در تقویت پایه های آرامش و ثبات در منطقه ایفا کنند.

وی تروریسم را معضلی برای جهان برشمرد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از دیرباز تلاش خود را برای مبارزه با تروریسم متمرکز کرده است و همکاری های دو کشور به این مبارزه، شتاب می دهد.

رئیس جمهوری اظهارامیدواری کرد که در دوران فعالیت سفیر جدید فرانسه در تهران ، روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

سفیر جدید فرانسه در تهران نیز با تاکید بر این که پاریس مصمم به توسعه و تعمیق روابط با تهران در همه حوزه ها است، به روابط قدیمی و استوار دو کشور اشاره کرد و اظهارداشت: فرانسه تمام تلاش خود را برای اجرای سریع توافقات میان دو کشور به کار گرفته است.

فرانسوا سنمو ادامه داد: دولت و بخش خصوصی فرانسه بسیار علاقه مند به مشارکت در طرح های توسعه ای ایران و اجرای طرح های مشترک هستند و زمینه برای توسعه همکاری ها در همه بخشهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی مهیا است.

وی به دستاوردهای سفر دکتر روحانی به پاریس اشاره کرد و افزود: سرعت و پویایی جدیدی که در روابط و همکاری های تهران – پاریس با سفر جنابعالی ایجاد شده، باید حفظ و تقویت شود و پاریس همه تلاش خود را در این ارتباط بکار گرفته است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin