رایزن فرهنگی سفارت آلمان درایران با مدیرکل هنرهای نمایشی، دبیر سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر دیدار کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، رایزن فرهنگی سفارت آلمان در ایران با شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، سعید اسدی مدیر امور بین الملل این اداره کل و نادر برهانی مرند دبیر جشنواره تئاتر فجر دیدار کرد.

در این جلسه پیرامون تعاملات فرهنگی و هنری ۲ کشور به خصوص درباره معرفی گروه ها و هنرمندان آلمان به جشنواره بین المللی تئاتر فجر رایزنی شد.

شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی در این جلسه بر ارتباط فرهنگی و هنری ۲ کشور طی سال های اخیر اشاره کرده و حضور آثار با کیفیت و گروه های شاخص تئاتری از کشور آلمان طی چهار سال گذشته در ایران را مورد توجه قرار داد.

وی در بخشی از صحبت هایش در پاسخ به گفته های رایزن فرهنگی سفارت آلمان مبنی بر مسائل اقتصادی و سیاسی حال حاضر ایران گفت: بابت شرایط اقتصادی و سیاسی نگران نیستیم. نظام ما با این شرایط خو گرفته و همواره تلاش شده تا با وجود همه مشکلات بهترین نتیجه به نفع کشور بدست آید. آموخته ایم که شرایط را مدیریت کنیم و امیدوارم جدای از این فضا،رویدادی بزرگ را در فجر امسال شکل دهیم.

یوستوس کمپر رییس بخش فرهنگی سفارت آلمان که طی چهار سال حضورش در ایران سه دوره جشنواره تئاتر فجر را از نزدیک دیده به حضور گروه های شاخص آلمانی در جشنواره تئاتر فجر اشاره کرده و گفت: امیدواریم که کارهای متنوع تری از آلمان به جشنواره امسال راه پیدا کنند.

وی با اشاره به زمانبندی برنامه های بین المللی گروه های تئاتری گفت: تا سه هفته آینده پیشنهاد های خودمان را معرفی خواهیم کرد و برایمان سرعت عمل در پاسخ دهی شما اهمیت دارد.

وی درخصوص جزئیات مد نظر جشنواره برای دوره جاری پرسید که نادر برهانی مرند در پاسخ توضیح داد: مشکل اقتصادی در همه سطوح کشور وجود دارد ولی این به آن معنا نیست که نتوانیم کار بزرگ را بپذیریم. ترجیح ما بر حضور کارهای با کیفیت و متناسب با فرهنگ کشورمان خواهد بود . البته امیدواریم در این مسیر مشارکت سفارت ها را نیز در حضور گروه های نمایشی بزرگ داشته باشیم.

سعید اسدی نیز با اشاره بر این که حضور گروه های آلمانی در ایران همواره رضایت تماشاگران تئاتر را همراه داشته است افزود: امیدواریم امسال هم از کشور شما بهترین و با کیفیت ترین آثار را شاهد باشیم .

رایزن فرهنگی آلمان در پایان تاکید کرد: تاکید کرد که آنچه اهمیت دارد حفظ ارتباط در شرایط دشوار سیاسی است و علاقه مندی اش را نسبت به ادامه طولانی مدت این روند بیان کرد.

در بخش پایانی این جلسه به دعوت از متخصصین تئاتر آلمان در حوزه های مختلف پژوهشی، نقد، تولید، تهیه کنندگی و … در جشنواره بین المللی تئاتر فجر تاکید شد. همچنین معرفی آثار ایرانی در آلمان، حضور هنرمندان ایرانی در فستیوال های این کشور طی سال های اخیر و افزایش سطح تعاملات فرهنگی و هنری بین ۲ کشور مورد گفتگو قرار گرفت.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin