رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در تهران گفت: ارتقاء تجارت ایران و بنگلادش با تلاش بخش خصوصی امکان‌پذیر است.

به گزارش آوا دیپلماتیک، محمد صبور حسین در دیدار با عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به قرابت‌های فرهنگی و تاریخی دو کشور ایران و بنگلادش بیان کرد: ارتقاء تجارت ایران و بنگلادش با تلاش بخش خصوصی امکان‌پذیر است.

وی همچنین افزود: رشد ناخالص داخلی بنگلادش در سال گذشته 6 درصد بوده و امسال به 4 درصد رسیده است.

صبور حسین با بیان اینکه حجم صادرات بنگلادش در سال گذشته 41 میلیارد دلاربوده افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته این رقم در سال جاری باید به حدود 45 میلیارد دلار می رسید که با توجه به بحران کرونا و محدودیت های ناشی از این ویروس، عملا این رقم محقق نخواهد شد.

وی عمده اقلام صادراتی این کشور را مربوط به پوشاک دانست و تصریح کرد: مابقی اقلام صادراتی بنگلادش به مواد اولیه نساجی و فرش بافی، میوه های گرمسیری، چای، مواد شیمیایی و غیره اختصاص دارد.

محمدصبور حسین با اشاره به پتانسیل های نساجی بنگلادش از اعلام آمادگی فعالان صنعت نساجی این کشور برای سرمایه گذاری در اصفهان در این زمینه خبر داد.

وی مزیت های اصفهان در حوزه فولاد به ویژه ورق فولادی و قیر را از جمله فرصت های تجاری میان اصفهان و بنگلادش عنوان کرد.

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در تهران تاکید کرد: بازار بنگلادش را یک بازار 160 میلیونی در نظر نگیرید زیرا بخشی از سمت غرب هند نیز به دلیل همجواری با این کشور برخی از اقلام مورد نیاز را از طریق همسایه خود تامین می نماید و در حقیقت بنگلادش دارای بازاری 400 میلیونی است که فعالان اقتصادی ایران می توانند از این پتانسیل بهره مند شوند.

فرشته امینی عضو هیات رئیسه و نایب رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این دیدار ضمن تشریح پتانسیل های اقتصادی اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان یکی از قطب های نساجی کشور است، گفت: با توجه به فرسودگی ماشین آلات نساجی اصفهان و پتانسیل بنگلادش در تولید پوشاک، می توان از این ظرفیت برای نوسازی ماشین آلات نساجی بهره مند شد.

وی بنزین، روغن های سبک و فراورده های آن، زیورآلات یا جواهرآلات، سیمان های پودرنشده موسوم به کلینکر و … را از جمله اقلام دارای مزیت برای صادرات استان اصفهان به بنگلادش عنوان کرد و بر لزوم بسترسازی طرفین برای بهره‌مندی از فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری دو کشور تأکید کرد.

بهنام ابراهیمی؛ مدیر بازاریابی و روابط بین الملل اتاق بازرگانی اصفهان نیز با اشاره به ظرفیت های کشور بنگلادش در صنعت چوب بر تقویت فرصت های سرمایه گذاری و تجاری بین اصفهان و بنگلادش در این حوزه تاکید کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin