در دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلغارستان با سفیر بلغارستان، بر تقویت و تسهیل همکاری‌های بخش‌خصوصی و دولت‌های دو کشور تاکید شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، احمد علیرضابیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلغارستان در دیدار با هریستو پولنداکوف سفیر بلغارستان در تهران گفت: تشکیل این گروه می تواند تاثیر به سزایی در تقویت روابط دو جانبه و تسهیل همکاری‌های بخش خصوصی و دولت‌های دو کشور داشته باشد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلغارستان، افزود: با توجه به جایگاه ویژه پارلمان‌های دو کشور، مجلس شورای اسلامی از تقویت همکاری‌های خود با مجلس بلغارستان در همه سطوح استقبال می کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان استان ها و شهرهای ایران و بلغارستان را بخش مهمی از همکاری های فیمابین دانست و ادامه داد: تقویت همکاری‌های استان ها وشهرهای دو کشور که توانمندی‌های آنها مکمل یکدیگرند می‌تواند با سرعت بیشتری سطح مبادلات تجاری دو کشور را ارتقاء دهد.

هریستو پولنداکوف سفیر بلغارستان در تهران نیز در این دیدار ضمن اعلام اسامی گروه دوستی پارلمانی جدید بلغارستان و ایران گفت: گروه دوستی پارلمانی بلغارستان از گفتگو و مذاکره میان نمایندگان دو کشور جهت تسهیل همکاری های دوستانه ایران و بلغارستان استقبال می‌کند.

وی در راستای تقویت همکاری های پارلمانی دو کشور دعوتنامه رییس مجلس بلغارستان، خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی را تقدیم علیرضا بیگی کرد.

هریستو پولنداکوف سفیر بلغارستان با اشاره به سفر خود به استان لرستان، گفت: ظرفیت های فراوانی را برای همکاری در استان‌های مختلف ایران و بلغارستان می‌بینم که امیدوارم با همکاری دو طرف از این ظرفیت بتوانیم به نفع دو ملت استفاده کنیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin