معاون دفتر نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران گفت: پیام رهبر جمهوری اسلامی ایران در مورد بهره‌مندی دانش‌‌آموزان اتباع خارجی از تحصیل همانند دانش‌آموزان ایرانی به خوبی اجرا می‌شود.

به گزارش آوا دیپلماتیک، خانم اینا گلادکووا، در دیدار با استاندار کرمان با همراهی سفرای کشورهای فرانسه، اتریش و سوئیس و دبیر سفارت بلغارستان گفت: کشورهای حاضر کمک‌های شایانی به فعالیت‌های کمیساریا در ایران داشته‌اند.

وی بیان کرد: سفر به استان کرمان فرصت طلایی بود که بتوانیم از نزدیک واقعیت کار را ببینیم که در حوزه آموزش و بهداشت اقدامات شایانی انجام شده و برای ما قابل قبول است.

معاون دفتر نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران افزود: سیاستی که دولت ایران برای ادغام جمعیت بالایی از پناهندگان در سیاست‌های داخلی و ملی کشور در پیش گرفته، برای ما خیلی مهم است.

اینا گلادکووا ادامه داد: ایران بیشترین تعداد پناهندگان را طی سال‌های طولانی در خود جای داده و این سفر فرصت خوبی برای کمیساریا و سفرا است که از کشورهای خودشان درخواست کمک بیشتری برای خدمات‌‌رسانی بهتر به امور پناهندگان بدهند.

وی اضافه کرد: جای خوشحالی است که سیاست‌های داخلی استان کرمان در جهت منافع پناهندگان است و بیشتر از ده درصد جمعیت استان را این مهاجران تشکیل می‌دهند.

معاون دفتر نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران با اشاره به تحصیل کودکان افاغنه در مدارس استان کرمان گفت: خوشحال هستیم که پیام آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در مورد بهره‌مندی دانش‌‌آموزان اتباع از تحصیل همانند دانش‌آموزان ایرانی به خوبی اجرا می‌شود و فرصت مساوی برای تحصیل آنها وجود دارد.

‌وی تصریح کرد: استان کرمان در ماه‌های اخیر شاهد سومین حضور کشورهای کمک کننده به پناهندگان است و این نشان از اقدامات مثبت کرمان است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin